Még nagyobb pályaudvar kell Debrecenbe, így a költségek is nőnek

Felülvizsgáltatja a korábbi terveket az Innovációs Minisztérium. Szerintük az eddigi elképzelések nem követik a város gazdasági fejlődését.

  • hvg.hu hvg.hu
Még nagyobb pályaudvar kell Debrecenbe, így a költségek is nőnek

Zöldparkos övezet, új épület - így akarják felújítani, illetve átépíteni a debreceni pályaudvart. A kb. 150 ezer négyzetméteresre tervezett főpályaudvaron egy helyre fut majd be minden: a villamos, a helyi és a távolsági buszok, a trolik. Az autósoknak háromszintes parkolóházakat terveznek, amikben majdnem 400 kocsi férne el - de ez valószínűleg kevésnek bizonyul majd, legalábbis az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerint. Ezért el is rendelték a 2015-ös tervek felülvizsgálatát, áll a debreceni önkormányzat közleményében.

Mivel hamarosan több nagy cég is, pl. A BMW idetelepül “jelentősen megváltoztak a közúti és vasúti személy- és áruszállítási igények, valamint jelentősen növekedtek a kivitelezési költségek.”

Az erre korábban elnyert 21 milliárd forintos, részben uniós pályázati pénz ehhez nem lesz elég, ezért is hiúsult meg a közbeszerzés.

Dede Tamás, a Párbeszéd Hajdú-Bihar megyei elnöke szerint a korábbi “Modern városok program”  kormányzati ígéretei általában meg is maradtak ígéretnek.

Az RTL Híradója úgy tudja, a beruházás teljes költsége 21 milliárd helyett akár 34 milliárd forint is lehet.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.