Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A munkaerőhiány egyre komolyabb probléma a BKV-nál és a MÁV-nál is.
Csökken a létszámhiány a BKV-nál, de továbbra is folyamatos a felvétel a járművezetői munkakörökbe. A közlekedési szektorban egyébként is hiányszakma a képzett járművezető, sokan hagyják el Magyarországot a magasabb fizetések reményében.
A BKV-nál az ATV közlése szerint nagyjából 3800-an dolgoznak főállásban, a következő megosztásban: autó- és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón 323. (A statisztika tavaly év végén jelent meg, azóta szerény változás ebben elképzelhető.) A csatorna weboldala most azzal kereste meg a közlekedési szervezetet, hogy a jelenlegi állományon felül mennyi járművezetőt tudnának még alkalmazni.
Erre nem kaptak választ, de azt megtudták, hogy a cég 2017 nyarára megállította a járművezetői létszámcsökkenést, azóta a trend emelkedő. Azt is elárulták, hogy tavaly több mint 200 fővel emelkedett az autóbusz- és trolibuszvezetők száma, illetve hogy jelenleg közel 100 villamosvezető képzése van folyamatban. Munkaerőhiányról a BKV nem írt, egy októberi nyilatkozatban ugyanakkor Dr. Környei Éva a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója még azt mondta, hogy 300 sofőr hiányzik.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint a BKV válaszában szereplő adatok reálisak, bár saját információira hivatkozva azt mondta az atv.hu-nak: tavaly ilyenkor az autóbuszok területén 3-400 járművezető hiányozhatott, ez mérséklődhetett azóta olyan 200-250-re. Naszályi Gábor úgy véli: részben a BKV „kemény” kampányának köszönhetően javult a helyzet az előző évben, a szükséges létszám viszont így sincs meg. Mint mondta, köztudott, hogy a cég besegítői állományt foglalkoztat, akár cégen belülről, akár cégen kívülről. Példaként saját ismerősét hozta fel, aki főállásban tanárként keresi a kenyerét, de szabadidejében buszsofőrként dolgozik a BKV-nak, amelyből mindenki profitál: a cég létszámhiánya csökken, miközben személyes ismerőse is egy kis pluszra tehet szert ezáltal.
Veszélyhelyzet nincs, a szakszervezeti vezető szerint a dolgozók túl vannak hajszolva.
A BKV mellett a portál megkereste a MÁV-ot is, több száz fős létszámhiánnyal küzd a vonattársaság. A következő munkakörökben vannak betöltetlen állások: pénztáros, vezető jegyvizsgáló, mozdonyvezető, járműszerelő, tolatásvezető, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, felsővezeték-szerelő, forgalmi szolgálattevő és mérnök.
A munkaerő-utánpótlás becsatornázására 2016-ban már kidolgoztak egy 60 pontos akciótervet, az előző években is számos intézkedést hoztak annak érdekében, hogy elkerüljék az emberhiányt. A MÁV Zrt.-nél egyébként nagyjából 17 ezren dolgoznak – ezt már a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke mondta az ATV-nek. Meleg János szerint a nagyjából 700 fős létszámhiány már most is érzékelhető a gyakorlatban, a váci vonalról már most olyan jelzések érkeznek, hogy vonatjáratok maradnak ki, vagy, hogy éppen jegyvizsgáló, netán mozdonyvezető nincsen a vonaton.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája” – mondta arról, hogy fog dönteni az ukrajnai háború ügyében.
Kinek és miért állna érdekében, hogy saját hitelét rontva torzítson az adatokon?
Ókovács Szilveszter szerint az éneklés bizonytalan volt, számos hanghibát is felfedezett.