Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Különféle trükköket azonosított a GVH.
A koronavírus-járványra tekintettel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) átvizsgálta a vírusellenesnek hirdetett termékeket, valamint védőmaszkokat kínáló webshopokat és több kifogásolható gyakorlatot is talált; a cégektől a hivatal azt kérte, hogy ezeket a jövőben kerüljék, valamint, hogy fokozottan figyeljenek a fogyasztók tisztességes tájékoztatására – közölte a GVH hétfőn.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy több webáruház "vírusölő", "vírusellenes", "járványok idején javasolt","tüdőgyulladás ellen hatékony", "egészségügyi dolgozók részére készült" jelzővel illette termékeit. A hivatal szerint azonban valószínűsíthető,
hogy ezek az állítások nincsenek megfelelő kutatásokkal alátámasztva.
Egyes oldalaknál pedig azt tapasztalták, hogy orvosnak látszó személyeket jelenítettek meg ("dr. XY, illetve hatóanyag-szakértő ajánlásával"), akik ugyanakkor nem valósak vagy nem rendelkeznek orvosi diplomával.
A hatóság néhány esetben pedig olyan megkérdőjelezhető, a termékek egyedülállóságát hangsúlyozó állítással találkozott, mint például, hogy "a világon elsőként". Megállapították továbbá, hogy több oldal a termékkészletek gyors fogyására utaló állításokat alkalmaz (például "már csak 17 darab van készleten"), amelyek sürgethetik a fogyasztó döntését.
Közölték, olyan eset is előfordult, hogy valamely webáruház díjmentesként kínált házhozszállítást, ezzel szemben szállítási díjat számolt fel az alapértelmezett opcióként megjelölt utánvéttel történő fizetéskor. Az is probléma volt egyebek mellett, hogy több esetben nem tüntették fel az oldalakon a termékek gyártóit, forgalmazóit,
és azok felkutatása sem vezetett eredményre, a megrendelési kísérletnél sem derült ki, hogy a fogyasztó pontosan kitől vásárolná meg a terméket.
A GVH azt kérte az online áruházaktól, illetve az érintett termékeket értékesítő egyéb oldalak üzemeltetőitől, hogy kerüljék ezeket a kifogásolható gyakorlatokat, valamint arról tájékoztatta a cégeket, hogy
a jelenlegi helyzetben a vírusellenes termékeknél és szolgáltatásoknál fokozott elvárás a fogyasztók tisztességes tájékoztatása.
Kiemelték, a hivatal a járvány ideje alatt folyamatosan figyelemmel követi javaslatinak betartását.
A cégek mellett a GVH a fogyasztók tájékoztatására is figyelt, számukra a hivatal a honlapján tett közzé tanácsokat a járvánnyal összefüggésben: ellenőrizzék a kiválasztott honlap megbízhatóságát, nézzék meg, milyen adatok szerepelnek rajta a működtetőről és ellenőrizzék az oldallal kapcsolatos fogyasztói véleményeket az egyes blogokban. Szánjanak időt az általános szerződési feltételek átnézésére, valamint, tárolják a vállalkozással folytatott levelezést. Továbbá azt kérték, a fogyasztók gondolják végig, valóban minden, a vállalkozás által kért adat megadása szükséges-e a szolgáltatás biztosításához, illetve, tudatosítsák, hogy a házhozszállításoknál is érvényesülnie kell például a 14 napos elállási jognak.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Beváltható Magyar Péter ígérete, hogy megsemmisítik majd a Pride résztvevőire esetleg kiszabott büntetéseket, megszüntetik az eljárásokat – csak nyerni kell hozzá a választáson. Kipróbált jogi eszköz pedig több is van, nem csak az amnesztia.
A 15 éves Kristijan Dukelicnek kedden veszett nyoma.