szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az átkelővel napi 600 személyautó takaríthat meg 40 kilométeres kerülőt Szlovákia felé

A Strabag alakítja ki a Neszmély-Dunaradvány komp magyarországi létesítményeit, az átkelővel napi 600 személyautó takaríthat meg 40 kilométeres kerülőt Szlovákia felé – tette közzé honlapján a magyarepitok.hu. A társaság az eredetileg becsült csaknem 1 milliárd forintos nettó ár helyett 849 millió forintért vállalta el a munkát.

A fejlesztés költségnek 85 százalékát európai uniós forrásokból, 15 százalékát magyar és szlovák költségvetési forrásokból fedezik. A kompot a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerzi be. A szlovákiai fejlesztésekért az Ister-Granum EGTC felel.

Az átkelő lábakon álló neszmélyi épületének alapterülete 170 négyzetméter, a létesítményben 100 négyzetméteres emeleti teraszt is kialakítanak. A Strabag a magyar oldalon 28 parkolóhelyet épít, a szlovák oldalon 9 helyet alakítanak ki.

Az átkelő átadása után a túlnyomórészt magyar lakosságú Dunaradványba és térségébe Magyarországról 40 kilométeres kitérő kihagyásával lehet majd eljutni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balla Györgyi Vállalkozás

Strabag: Vannak vállalatok, ahol az egyéni érdek intenzívebben jelenik meg, mint nálunk

A Strabag az utóbbi években sok százmilliárd forintnak megfelelő állami és önkormányzati megrendelést tudhatott magáénak, többet, mint a szocialista-szabaddemokrata kormányok idején, amikor udvari beruházóként emlegették. Unger Tamással, a Strabag Magyarország egyik ügyvezetőjével beszélgettünk arról, hogyan lett ennek az osztrák mamut a magyar építőipar igazi bajnoka, mit kezd a G-nap után hirtelen szárnyra kapott, Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégekkel, és hogyan lesz úrrá az építőiparban tomboló munkaerőhiányon.