szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A cég ügyvezető igazgatója reméli, hogy mind az ukránok, mind az oroszok elfogadják az ajánlatot, választ holnapra várnak.

Megoldási javaslatot talált ki a MOL arra, hogy a Barátság kőolajvezeték működése leállt, és ezt már elő is terjesztették mind az orosz, mind az ukrán félnek. A javaslat a következő:

a MOL átvállalná az orosz fél fizetési kötelezettségét az ukrán fél felé, majd az oroszokkal elszámolnának a termék árát illetően

– mondta el Ratatics Péter, a MOL operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. „Reméljük, hogy mind a két fél el tudja fogadni az ajánlatot” – mondta, hozzátéve, hogy válaszok még nem érkeztek, de szerdán reményeik szerint már megkapják majd azokat.

Ahogy azt megírtuk, kedden érkezett a hír, hogy öt nappal ezelőtt szép csendben leállt a kőolajszállítás az orosz Barátság csővezeték Magyarországot, Szlovákiát és Csehországot ellátó déli szakaszán, mert kétszer is visszapattant az utalást intéző Gazprombankhoz a vezeték ukrajnai szakaszának használatáért fizetett tranzitdíj. Ezért az orosz fél a nyugati szankciókat tette felelőssé.

A már eddig is nyilvánvaló benzinellátási zavarokat fejelte meg most a Barátság olajvezeték leállítása

Egyelőre nem jelent közvetlen bajt, hogy leállt az orosz olajszállítás a Barátság csővezetéken keresztül, csakhogy már enélkül is köhög az üzemanyag-ellátás Magyarországon, aminek az elsődleges okait minden szakértő az árkorlátozás életben tartásával magyarázza. Az árstop olyan politikai szent tehén, amit csak a legvégső esetben áldozna fel a kormány, kérdés, mit ér az olcsó benzin, ha végig kell kajtatni érte a fél várost.

Ratatics az ügy súlyosságával kapcsolatban úgy fogalmazott: „A mi szakmánkban nem úgy van, hogy minden nap számítana. Fel vagyunk készülve a váratlanra, és ezt még feltétlenül váratlannak se nevezném.” Mint mondta, többször is megesik, hogy pár napig nem érkezik olaj, ez megszokott dolog, most is csak több nap után vált egyértelművé, hogy a szokottnál komolyabb a probléma.

Ratatics újra elmondta, hogy a MOL saját felhalmozott kőolajkészletei a jelenlegi erős fogyasztás mellett is három hétre elegendőek, de ez csak a cégé, emellett ott vannak még a kormány tartalékai is, amelyek viszont további hónapokra elegendőek.

Az ügyvezető arról is beszámolt, felhívták az orosz felet, ahol megnyugtatták őket, nincs fizikai probléma a csővezetékkel, valóban a pénzügyi tranzakció az, ami problémát jelent.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dezső András - Tiszai Balázs Vállalkozás

A már eddig is nyilvánvaló benzinellátási zavarokat fejelte meg most a Barátság olajvezeték leállítása

Egyelőre nem jelent közvetlen bajt, hogy leállt az orosz olajszállítás a Barátság csővezetéken keresztül, csakhogy már enélkül is köhög az üzemanyag-ellátás Magyarországon, aminek az elsődleges okait minden szakértő az árkorlátozás életben tartásával magyarázza. Az árstop olyan politikai szent tehén, amit csak a legvégső esetben áldozna fel a kormány, kérdés, mit ér az olcsó benzin, ha végig kell kajtatni érte a fél várost.