Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Szerda este a Magyar Közlönyből derült ki, hogy az eddigiektől eltérő számítást vesznek alapul 2023-tól a légitársaságokat érintő különadó kirovásakor.
A szerdai kormányinfón szóba sem került, hogy változna a légiutakat sújtó különadó, az esti Magyar Közlönyben mégis megjelent egy kormányrendelet arról, hogy az extraprofitadó-rendelet ezt érintő része januártól változni fog.
A rendelet eredetileg utasonként és 3900 forintban határozta meg az egy utas után kivetett különadó mértékét EU-s és más európai célországokba utazás esetén, míg más ország esetében 9750 forint volt az adó.
Ez a most kiadott rendelet szerint 2023. január 1-től a következőképpen változik:
Abban az esetben, ha a légiutas célországa az Európai Unió egyik országa, valamint Albánia, Andorra, Bosznia-Hercegovina, Észak-Macedónia, Izland, Koszovó, Liechtenstein, Moldova, Monaco, Montenegro, Nagy-Britannia és Észak-Írország, San Marino, Svájc, Szerbia, Norvégia, vagy Ukrajna,
- 10,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 2700 forint,
- 10,50 kilogramm vagy annál magasabb és 17,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 3900 forint,
- 17,50 kilogramm vagy annál magasabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 5100 forint az adó mértéke.
Ha a fenti országoktól eltérő az úticél, akkor
- 10,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén 6800 forint,
- 10,50 kilogramm vagy annál magasabb és 17,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén 9750 forint,
- 17,50 kilogramm vagy annál magasabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén 12 700 forint utasonkétn az adó mértéke.
Ehhez a légitársaságoknak adatot kell szolgáltatniuk úgy, hogy a tárgyhót követő hónap 5. napjáig elkülöníthető és beazonosítható módon megküldik a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezetnek az adott hónapban üzemeltetett valamennyi érintett légi járművükről az ACI Airport Carbon and Emissions Reporting Tool szerinti szén-dioxid-kibocsátási érték és a motorszám szorzatának egy ülésre jutó értékét.
Ha ezt a cég nem teljesíti, akkor a légitársaságnak hozzájárulásként az első csoportba tartozó európai célpontok esetében 5100 forintot, a többi célország esetében 12 700 forint adót kell fizetnie utasonként.
A szerdai közlönyben megjelent a rendelet arról is, hogy már csütörtöktől érvényes a tojásra és krumplira érvényesített árstop.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.