szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Arról indul konzultáció, hogy visszatérjünk-e az évekkel ezelőtti rendszerhez.

Elindult a társadalmi egyeztetés a repohár visszaváltásáról – írta csütörtöki közleményében a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK). A közlemény szerint a BKIK és a Zöld Követ Egyesület októberben egy olyan munkacsoportot állított fel, ami azt a feladatot kapta, hogy kidolgozza a társadalmi egyeztetés kérdéssorát.

A felmérés a fogyasztói magatartást és elvárásokat hivatott feltérképezni, az eredményeket pedig szakértők fogják majd beépíteni „a szektor számára készülő ajánláscsomagjukba, amelyet a jogalkotókkal is megosztanak”.

A repoharak lassan sem a környezetvédelem, sem a fogyasztók érdekét nem szolgálják

Kevés olyan szórakozni járó ember van Budapesten, akinek még sincs odahaza legalább egy-két újratölthető pohara - újrapohara -, vagy azért cserébe kapott műanyag zsetonja egymástól teljesen független szolgáltatóktól. Aztán ahogyan az egymással nem csereszabatos poharak toronnyá nőttek a konyhapulton, úgy lett sokaknak elegük az egészből.

Hogy miért van erre szükség? A munkacsoport állítja, hogy a jelenlegi rendszer átláthatatlan, „ezért egy olyan új folyamatot kell kialakítani, amelynek a végén a fogyasztó visszakaphatja a betétdíját”. Lefordítva: most szakértők javasolhatják, hogy vissza kell térni ahhoz a modellhez, ami a tokenek megjelenéséig volt, miszerint repohárért a pénzünk jár vissza.

„A szakértők azt szeretnék elérni, hogy a fogyasztók eldönthessék: visszaadják vagy megtartják-e a poharukat, de mindenképp lehetőséget szeretnének a pénzért való visszaváltásra, hiszen erre adottak a technikai feltételek, akár készpénzes, akár kártyás fizetésről legyen is szó” – írták.

Túry Gergely
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!