Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A techcégnek a pénzbüntetésen felül jó eséllyel át kell alakítania a GDPR-ral össze nem egyeztethető adatfelhasználási gyakorlatát is.
Nagy vereséget szenvedett el a Meta szerdán, ami súlyos következményekkel járhat a Facebookon és az Instagramon folytatott reklámüzleteire – írja a New York Times. Az EU jogalkotói ugyanis arra jutottak, hogy a vállalat törvényszegő módon kényszerítette rá a felhasználóira a személyre szabott hirdetéseit.
A döntés azon felül, hogy 390 millió euró (kb. 154 milliárd forint) büntetést szabott ki a Metára, azt is jelentheti, hogy a cég komoly költségeket vállalva kénytelen lesz átalakítani az EU-n belüli piacának hirdetésalapú funkcióit.
Persze az EU döntése keveseket lepett meg, hiszen az állásfoglalás logikusan következik a közösség által 2018-ban elfogadott GDPR, azaz az általános adatvédelmi rendeletből, amit épp azért hoztak meg, hogy egy Metához hasonló multi ne tudjon büntetlenül személyes adatokat megszerezni a felhasználóitól azok beleegyezése nélkül.
Ugyan a döntés nem írja elő konkrétan, hogy mit kellene tennie a Metának, ám a dolognak lehet olyan végeredménye, hogy a vállalat lehetővé teszi a felhasználói számára, hogy eldöntsék, kívánják-e rábízni a Metára ezen adataikat, vagy nem.
Ráadásul ez nem amolyan választásnak álcázott kényszert jelentene, hogy amennyiben nemet mondanak az adatzsonglőrködésre, akkor nem használhatják a platformot sem. Márpedig ha elegendően vonják meg a bizalmukat a cégtől, az a Meta bevételeinek egy igen komoly hányadára jelenthetne végzetes csapást.
Hovatovább a legtöbb techcég a globális működését is GDPR-kompatibilissé teszi, hiszen egyszerűbb és olcsóbb egy ilyen változást általánossá tenni, mint szimplán az EU-tagállamok felhasználóira korlátozni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.