Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A Tata Motors néhány héten belül dönt arról, hogy Spanyolországban, vagy az Egyesült Királyságban építse-e meg a gyárat.
500 millió font kormányzati segélyt követel a Jaguar Land Rover tulajdonosaként is ismert Tata Motors Londontól, ebből a vállalat egy nagy-britanniai akkumulátorgyárat építene. A döntés kulcsfontosságú lehet a brit autóipar jövője szempontjából – írja a Financial Times.
Az indiai tulajdonú vállalat a gyár helyszíneként Délnyugat-Anglia mellett Spanyolországot is latolgatja és mindössze néhány hetet adott a brit kormánynak, hogy döntsön a projekt pénzügyi támogatásáról. A kormányzati segély mértéke a lap szerint meghaladná az 500 millió fontot (kb. 210 milliárd forintot).
A kormánynak feladott dilemma azért különösen kényes, mert a Tata Motors a brit autóipar legnagyobb munkáltatója, így a döntés arról is szólna, hogy összességében a kormányzat milyen mértékben hajlandó támogatni az autóiparnak a benzin- és gázolaj alapú működésről az elektromos vonalra való átállását.
„Tárgyalunk velük, hogy ennek lesz-e bármiféle eredménye, ami attól függ, hogy meg tudunk-e állapodni egy végösszegben” – mondta a lapnak egy brit kormánytisztviselő.
Külön gondot jelent, hogy az Egyesült Királyság egyelőre még nem tudott elég csábító ajánlatot adni egy nagyobb akkugyártónak sem az országba való betelepülésre, és az sem használna túl sokat a külföldi befektetési kedvnek, ha a Tata végül Spanyolország mellett döntene. Ráadásul a brit autógyártás tavalyi számai az '50-es évek óta nem látott mélypontot idézik.
A kormányzat 850 millió fontot tett félre arra a célra, hogy akkugyártókat csábítson az országba, de ebből már több mint 100 milliót a Nissan sunderlandi gyárának adott elektromos átalakításra, a Stellantis is kapott 30 milliót elektromos furgonok gyártására, illetve a Northumberlandbe akkumulátorgyárat tervező Britishvoltnak is adtak 100 milliót, de az ennek ellenére is becsődölt idén.
Korábban majdnem összejött egy együttműködés a Tata és a Nissannak akkumulátorokat gyártó Envision között egy sunderlandi gyárról, ám ennek bejelentését részben a Boris Johnson bukását követő kormányválság, részben pedig az a tény akadályozta meg, hogy a Tatának komoly acélipari érdekeltségei is vannak az országban, amelyek életben tartásához szintén kormányzati segítséget vár.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A politikai haszonszerzést szolgáló, észszerűtlen beavatkozások sorába illik a készpénzfizetés alkotmányos joga. A szabályok ráadásul néhol nem is egyértelműek, és komoly versenyhátrányt okozhatnak a magyar piaci szereplőknek.
A péntek reggel, megszokott módon miniszterelnöki interjúval indul a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Az elmúlt években némileg átrendeződtek Adnan Polat magyarországi befektetései.
Magyar Péter felemelkedése önmagában csak az egyik oka annak, hogy a miniszterelnök alatt szemlátomást inog a szék.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.