Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Tata Motors néhány héten belül dönt arról, hogy Spanyolországban, vagy az Egyesült Királyságban építse-e meg a gyárat.
500 millió font kormányzati segélyt követel a Jaguar Land Rover tulajdonosaként is ismert Tata Motors Londontól, ebből a vállalat egy nagy-britanniai akkumulátorgyárat építene. A döntés kulcsfontosságú lehet a brit autóipar jövője szempontjából – írja a Financial Times.
Az indiai tulajdonú vállalat a gyár helyszíneként Délnyugat-Anglia mellett Spanyolországot is latolgatja és mindössze néhány hetet adott a brit kormánynak, hogy döntsön a projekt pénzügyi támogatásáról. A kormányzati segély mértéke a lap szerint meghaladná az 500 millió fontot (kb. 210 milliárd forintot).
A kormánynak feladott dilemma azért különösen kényes, mert a Tata Motors a brit autóipar legnagyobb munkáltatója, így a döntés arról is szólna, hogy összességében a kormányzat milyen mértékben hajlandó támogatni az autóiparnak a benzin- és gázolaj alapú működésről az elektromos vonalra való átállását.
„Tárgyalunk velük, hogy ennek lesz-e bármiféle eredménye, ami attól függ, hogy meg tudunk-e állapodni egy végösszegben” – mondta a lapnak egy brit kormánytisztviselő.
Külön gondot jelent, hogy az Egyesült Királyság egyelőre még nem tudott elég csábító ajánlatot adni egy nagyobb akkugyártónak sem az országba való betelepülésre, és az sem használna túl sokat a külföldi befektetési kedvnek, ha a Tata végül Spanyolország mellett döntene. Ráadásul a brit autógyártás tavalyi számai az '50-es évek óta nem látott mélypontot idézik.
A kormányzat 850 millió fontot tett félre arra a célra, hogy akkugyártókat csábítson az országba, de ebből már több mint 100 milliót a Nissan sunderlandi gyárának adott elektromos átalakításra, a Stellantis is kapott 30 milliót elektromos furgonok gyártására, illetve a Northumberlandbe akkumulátorgyárat tervező Britishvoltnak is adtak 100 milliót, de az ennek ellenére is becsődölt idén.
Korábban majdnem összejött egy együttműködés a Tata és a Nissannak akkumulátorokat gyártó Envision között egy sunderlandi gyárról, ám ennek bejelentését részben a Boris Johnson bukását követő kormányválság, részben pedig az a tény akadályozta meg, hogy a Tatának komoly acélipari érdekeltségei is vannak az országban, amelyek életben tartásához szintén kormányzati segítséget vár.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.