szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A testület szerint az amerikai technológiai óriáscég megszegte az uniós versenyellenes szabályokat.

Az Európai Bizottság értesítette a Google-t, hogy előzetes vizsgálata szerint megszegte az uniós versenyellenes szabályokat, erőfölényével visszaélve torzítja a versenyt a hirdetési ágazatban. A brüsszeli testület előzetes megállapításaiban azt kifogásolja, hogy az amerikai technológiai óriáscég erőfölényét kihasználva a saját online vizuális hirdetéstechnológiai (adtech) szolgáltatásait részesíti előnyben a versenytársak, a hirdetők és azok kiadóinak kárára.

A bizottság szerint aggodalomra ad okot, hogy a Google versenyelőnyhöz juttatja saját szolgáltatásait, kizárva ezzel a rivális hirdetőket a piacról. Ez megerősítette a cég hirdetéstechnológiai szolgáltatásainak központi szerepét az adtech ellátási láncban, valamint képességét arra, hogy magas díjat számítson fel szolgáltatásáért. „Amennyiben a megállapítás megerősítést nyer, az ilyen magatartás sértené az Európai Unió működéséről szóló szerződés vonatkozó cikkét, ami tiltja a piaci erőfölénnyel való visszaélést” – fogalmaztak.

Az uniós bizottság előzetes megállapítása szerint a feltárt magatartásra vonatkozó korrekciós intézkedések meghozatala valószínűleg nem lenne elégséges annak elkerülésére, hogy a Google továbbra is saját szolgáltatásait részesítse előnyben.

Ezért a szolgáltatások egy részének eladása oszlatná el egyedül a versenyjogi aggályokat.

A kifogásokat részletező értesítés megküldése nem befolyásolja a vizsgálat kimenetelét – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Fülöp István Vállalkozás

Nehezen tudnak fellépni a magyar kiadók a Google-lal szemben

Közös jogkezelőt hozott létre 28 magyar kiadó, hogy együttesen tárgyaljanak a tartalmaikat felhasználó nemzetközi techcégekkel. Az EU által 2019-ben elfogadott szerzői jogi irányelv nyomán ugyanis a platformokon megjelenő cikkekért a kiadók méltányos ellenértéket kérhetnek. A Google egyenként szeretne megállapodni a kiadókkal, de a Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint ennek célja a piac felszalámizása, és a legolcsóbb díjazás kierőszakolása.