Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az adásvételi szerződés megkötése után is változhat egy új autó ára, de a szerződésnek pontosan rögzítenie kellene, milyen feltételek esetén. A kockázatokat nem szabad csak a vevőre hárítani, és lehetőséget kell számára biztosítani a szerződés felmondására.
Az autó vételárának szerződéskötést követő egyoldalú felemelését lehetővé tevő kikötések tisztességtelenek, mivel azok az árváltozást nemcsak egyértelműen beazonosítható körülmények esetére, hanem egyéb, a gépjármű bekerülési költségét érintő köztehernövekedés esetére is megengedik – állapította meg jogerős ítéletében a Fővárosi Ítélőtábla egy olyan közérdekű perben, amelyet egy autókereskedő gyakorlata miatt indított a Pest Vármegyei Főügyészség.
A bíróság azért is tisztességtelennek tekintette a szerződési kikötéseket, mert a fogyasztó nem mondhatta fel a szerződést áremelés esetén.
Az ügyészség a bírósági döntésről beszámoló közleményében elismeri, hogy az új gépjármű árát a piaci körülmények jelentősen befolyásolják, így különösen változó gazdasági környezetben nem lehetséges mindig előre teljesen pontosan rögzíteni. Ez kockázatot jelent mind a vásárló mind az értékesítő oldalán. Ez az autókereskedelmi piac természetéből fakad. Nem engedhető meg azonban az, hogy ezt a kockázatot egyedül a vásárló viselje.
Egyes gépjármű-adásvételi szerződések kapcsán tapasztalható a szerződés olyan tartalmú megfogalmazása, amely a gépjármű árának emelkedése miatti hátrányt teljes mértékben a fogyasztóra kívánja hárítani.
Ezt azzal lehet kiküszöbölni, hogy ha a szerződés a gépjármű áremelkedésének lehetséges okait és mértékét előre és világosan rögzíti. Ezáltal még a szerződés megkötése előtt a fogyasztó fel tudja mérni, hogy milyen mértékű áremelkedést kalkulál be az adásvételbe, valamint az emelés szerződésszerűségét is ellenőrizni tudja utólag.
A probléma nem egyedi, az ügyészség által megvizsgált új gépjárművek értékesítéséhez előre, a fogyasztók közreműködése nélkül elkészített szerződéstervezeteket (blankettákat) használtak a gépjármű kereskedők.
Az ügyészség még januárban több megyei autókereskedő ellen is pereket indított, ezek még folyamatban vannak.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.