Az EU megint vizsgálódik a Foodora német tulajdonosánál és annak spanyol cégénél

Az uniós hatóságok a trösztellenes szabályok betartását ellenőrzik.

  • hvg.hu hvg.hu
Az EU megint vizsgálódik a Foodora német tulajdonosánál és annak spanyol cégénél

Az Európai Bizottság egy éven belül másodszor is ellenőrzést tartott két online ételszállító cégnél, a német Delivery Heronál és annak spanyolországi üzletágánál, a Glovonál, miután az Európai Unió trösztellenes szabályozói kiterjesztették vizsgálatukat a cégek toborzási gyakorlatára és az információmegosztásukra is – számolt be a Reuters.

Az Európai Bizottság közölte, hogy a két uniós országban jelenleg is zajló vizsgálatok a tavaly júliusiakhoz kapcsolódnak, de nem nevezte meg sem a cégeket, sem az országokat.

A vállalatok közötti megállapodások, amelyek értelmében nem veszik fel egymás alkalmazottait, illetve olyan korlátozások, amelyek megakadályozzák, hogy a munkavállalók a rivális platformokon nyújtsák szolgáltatásaikat – azaz az úgynevezett „no poach" megállapodások – a közelmúltban az Atlanti-óceán mindkét oldalán szabályozási vizsgálatot vontak maguk után, mivel ezek a munkaerőpiaci verseny korlátozásának tekinthetők.

A vizsgálatok hírét a Delivery Hero és a Glovo is megerősítette. „Megerősíthetjük, hogy az Európai Bizottság ellenőrzést tartott berlini és barcelonai irodáinkban" – áll a Delivery Hero közleményében.

A Delivery Heronak Magyarországon is van érdekeltsége, ugyanis a cég a Foodora tulajdonosa.

Az uniós trösztellenes szabályok megsértése esetén a vállalatok a globális forgalmuk akár 10 százalékára is bírságolhatók.

(Nyitóképünk illusztráció)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.