Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Ez a kolozsvári, a marosvásárhelyi és a temesvári repülőteret is érinti.
Felfüggeszti huszonegy romániai járatát a Wizz Air légitársaság – írja a román sajtó.
A légitársaság az economedia.ro megkeresésére megerősítette, hogy az amerikai hajtóműgyártó Pratt & Whitney motorjainak a következő hónapokban esedékes ellenőrzése miatt ideiglenesen felfüggeszti egyes járatait.
Az intézkedés hat romániai repülőteret érint: a bukarestit, a kolozsvárit, a temesvárit, a marosvásárhelyit, a craiovait és a iasit. Egyes járatokat március végén, illetve áprilisban állítanak le, egy sor szezonjáratot pedig idén nyáron nem indítanak újra.
Tavaly a Wizz Air volt a vezető légitársaság Romániában, ahol hat bázist működtet. A légitársaság tájékoztatása szerint a piaci részesedése 57 százalék.
A hvg.hu megkérdezte a Wizz Airt, hogy magyarországi járatokat is érint-e az ügy, de erre nem kaptunk választ. A társaság ugyanakkor a megkeresésünkre közölte, hogy
a felfüggesztett járatok utasai számára a légitársaság átfoglalási lehetőséget ajánl fel alternatív járatokra, illetve választhatják a jegyár 120%-os jóváírását WIZZ-számlán vagy a jegy vételárának teljes visszatérítését az eredeti fizetési móddal.
Amennyiben az utasok online közvetítő cégen vagy utazási irodán keresztül foglalták a jegyüket, a Wizz Air azt tanácsolja, hogy a módosítások elvégzése érdekében vegyék fel a kapcsolatot az irodával vagy a weboldallal. A légitársaság továbbá javasolja a levélszemét (spam) mappák ellenőrzését is az esetleges menetrendi változásokról szóló e-mailek miatt.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Wizz Air korábban pert indított a Tarom légitársaságnak nyújtott román állami támogatás miatt, de az Európai Unió Bírósága elutasította a keresetét.
Wizz Air vagy Ryanair? Sokkal nagyobb a különbség, mint gondolná
Bár utasként legtöbbször csak a jegy ára számít, amikor légitársaságot választunk egy-egy útra, valójában szinte alig van valami, amiben megegyezik a két fapados cég. Most végignéztük apránként, mekkora különbség van a két légitársaság között, ebben pedig Bukta Gábor, a Concorde részvénypiaci elemzője volt a segítségünkre.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.