szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A versenyhivatal azt gyanítja, a forgalmazó cég nem tudja bizonyítani, hogy a kozmetikai balzsamok gyógyhatásúak. Ráadásul a cég egy facebookos „szakértői egyesülettel” is népszerűsítette a termékeit.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozással szemben. A GVH gyanúja szerint a vállalkozás a weboldalán reklámozott, jellemzően kisgyermekes szülőknek ajánlott termékek esetében megtéveszti a fogyasztókat az egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokkal – írja közleményében a versenyhivatal.

A vállalkozás 2023. március 28-tól kezdődően a weboldalán forgalmazott Babybeet márkájú illóolajokkal és balzsamokkal mint kozmetikai termékekkel kapcsolatban úgy alkalmazott egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokat (pl. „erősíti az immunrendszert”, „segíti a jobb alvást”, „gyógyítja a náthát”, „enyhíti a növekedési fájdalmakat”), hogy azok megalapozottságát valószínűsíthetően nem tudja igazolni.

A szlovákiai vállalkozás szintén 2023. március 28-tól kezdődően az általa létrehozott ’Pediatrikus Aromaterápiás Szakértői Egyesület’ elnevezésű Facebook-profillal népszerűsítette a Babybeet márkájú illóolajokat, balzsamot és diffúzort, azt a hamis benyomást keltve, mintha a szakértői egyesület egy független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás jogsértést követett el – teszi hozzá a GVH. A vizsgálat alapesetben három hónapig tarthat, kétszer legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Vizsgálja a Temut a Gazdasági Versenyhivatal

Egyelőre csak vizsgálodik a GVH, de akár versenyfelügyeleti eljárást is indíthat, ha indokoltnak látja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!