A Berkshire Hathaway a harmadik legnagyobb befektetővé lépett elő a Tesco-tulajdonosok körében a Blackrock és az LGIM mögött.
A Warren Buffett nevével fémjelzett befektetési társaság a WSJ híradása szerint az előző hónapban 34 ezer részvénnyel növelte tulajdonát a brit diszkont-áruházláncban, 185,5 millió dolláros befektetéssel 3,2 százalékról 6,6 százalék fölé tornászva ezzel részesedését a cégben.
A Buffett által az amerikai terjeszkedése miatt korábban kritizált Tesco annak ellenére vált ismét jó befektetéssé a guru szemében, hogy a cég teljesítménye hazai pályán jobb esetben is csak stagnált az elmúlt hónapokban, az USA-ban pedig még legalább két évre szüksége van ahhoz, hogy nullszaldósra tornássza fel a nemrég áramvonalasított Fresh & Easy üzetei teljesítményét. (Japáni jelenlétét hosszas küzdelem után végleg feladta a Tesco, hiszen egyszer sem sikerült a szigetországi tevékenységét nyereségessé tenni.)
Piacszerzésre egyedül a feltörekvő piacokon volt esélye idén a diszkontláncnak, amely hamarosan közli első féléves - sokak szerint kiábrándító - üzleti eredményét.
A Tesco a gyenge első félév után most mindent bevet piaci részesedése növelése érdekében - a szeptemberben beindított árcsökkentő programjával például az Egyesült Királyságban is egyre aggresszívebben terjeszkedő Aldi és a Lidl vásárlóit próbálja visszacsábítani. A kritikusok szerint az akció azonban nem több szemfényvesztésnél, amelyet a hűségkártya-program párhuzamos megnyírbálásából finanszíroz a cég - ezzel pedig képtelen lesz hosszú távú versenyelőnyt biztosítani a riválisokkal szemben.