szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A Facebook hétfő este nyilvánosságra hozta idei első negyedéves eredményét, amely szerint az elmúlt időszakokhoz...

A Facebook hétfő este nyilvánosságra hozta idei első negyedéves eredményét, amely szerint az elmúlt időszakokhoz képest lassult a cég árbevétel-növekedése - írta a BusinessWeek. Az év első három hónapjában "mindössze" 45 százalékkal 1,06 milliárd dollárra nőtt a Facebook bevétele, miközben a nettó profitja 233 millió dollárról 205 millió dollárra csökkent.

A tavalyi negyedik negyedévben a Facebook még bevételei 55 százalékos és 20 profitja százalékos növekedéséről számolt be. Az év elején a Mark Zuckerberg vezette cég újabb beruházásokat kezdett reklámfelülete kiterjesztése érdekében. A Facebook az első negyedévben főleg mobilreklámjait fejlesztette, ám az év végéig az weboldalán elhelyezett reklámjai felfuttatásáért is tennie kell valamit, ha nem akarja, hogy a Google elvegye piaci elsőségét.

A Facebook gyorsjelentésében beszámolt arról is, hogy az Instagram felvásárlására április elején adott 1 milliárd dolláros ajánlata 300 millió dollár készpénzt és 23 millió részvényt tartalmazó csomag volt, amelyben a cég saját részvényeit 30,89 dollárra értékelte. A Facebook-részvények küszöbön álló tőzsdei bevezetése az internetes cégek történetének legnagyobb IPO-ja lehet, mely során a cég 5 milliárd dollárnyi friss tőkét akar bevonni, és piaci értékét 75-100 milliárd dollár közé belőni.

Erre az idei kilátások alapján lehetősége is lesz - a Facebook azt várja, hogy a 2011-ben elért 3,71 milliárd dolláros bevételt követően idén 6,1 milliárd dolláros árbevételre tesz szert.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!