szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hetedik alkalommal rendezi meg óriásplakát-kiállítását az ARC a Felvonulási téren, augusztus 3. és 22. között. A hetedik plakátkiállítás, videó bemutató és mondatmustra egyik központi témája az a társadalmi probléma, amely leginkább csukott szemekre és fülekre talál Magyarországon: a roma integráció kérdése.

Fatér Barna, Geszti Péter,
Bakos Gábor.
Az ARC arcai és agyai
© arcmagazin.hu
Geszti Péter az esemény sajtótájékoztatóján elmondta: sokan láthatták őt és az ARC alapítóit köztéri plakátokon, amelyeken furcsán nyitott szemmel néznek (valójában a csukott szemhéjukra festettek szemeket), amivel azt szerették volna üzenni, hogy nem lehet úgy leélni egy életet, hogy nem nyitja ki az ember a szemét.
 
Az idei kiállítás fő vizuális eleme is ez lesz. Idén első alkalommal a látogatók aktív részvételére is számít az ARC. A közöny elleni tüntetéshez - amelyet az augusztus 3-án este tartanak a helyszínen - valamennyi látogató csatlakozhat a nyitott szemet ábrázoló transzparensekkel, de a szervezők arra is bíztatnak mindenkit, hogy ha van a közönnyel kapcsolatos gondolata, akkor találja ki a módját, hogy azt a tüntetés során kinyilvánítsa.
 
"Hetedik éve dolgozunk azon, hogy felületet, megnyilvánulási lehetőséget adjunk bizonyos problémáknak, amelyek egyébként talán elsikkadnának, a közönségünk egy elég jelentős része visszajáró vendég, éppen ideje, hogy őket is megmozdítsuk" - tette hozzá Fatér Barna, ARC alapító.
 
"A tüntetés ma Magyarországon elsősorban politikai műfaj, holott létjogosultsága a társadalmi problémák esetében is nyilvánvaló. Vannak ügyek - mint a roma integráció, vagy a kiállítás egyéb témái, a természetvédelem, vagy a nők elleni erőszak -, amelyekre a többség természetellenes vaksággal reagál, nem akarja meglátni, meghallani, megérezni. Az idei kiállításon szeretnénk megmutatni a szembesítésnek ezt a politikán kívül is érvényes módját" - mondta Geszti Péter.
 
Az este hét órakor kezdődő megnyitón az ARC átadja a legjobb pályaművek beküldőinek járó díjakat. Az idei felhívására 1007 plakát, 48 videó és 189 mondat-pályázat érkezett, ebből a legjobbak - 98 plakát, 20 videó és 26 mondat - lesznek láthatók augusztusban több mint két héten át a Felvonulási téren.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Média

Geszti Péter visszavonul

Geszti Péter, az Akció-Nxs Reklámügynökség alapítója és tulajdonostársa átadta a kreatívigazgatói posztot Horváth Attilának, akivel már évek óta megosztotta feladatkörét – írja a btl.hu.

MTI Gazdaság

Geszti cége a tőzsdének kampányol

A részvénybefektetés népszerűsítésére médiakampányt indít a Budapesti Értéktőzsde (BÉT), a kampányra 100 millió forint költségvetést biztosít a tőzsde a következő hónapokban - jelentette be Szalay-Berzeviczy Attila, a BÉT elnöke.