szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem dolgozik együtt a jövőben profi, gyakran túl karcsú modellekkel a legnépszerűbb német női magazin, a Brigitte: helyette olyan nőkkel reklámozza a divatot, a kozmetikumokat és a fitneszprogramokat, akik a hétköznapok világából jöttek - jelentették be Andreas Lebert és Brigitte Huber főszerkesztők hétfőn.

Brigitte Huber kifejtette: az attraktivitásnak ma már nagyon sok arca van. Hozzátette, a modellek egyeduralmának vége - Carla Bruni és Michelle Obama francia és amerikai elnökfeleségek mellett testneveléstanárok, egyetemista lányok, és a nagyvárosok utcáin járó-kelő nők mind befolyásolják és képviselik a divatot. 
    
A Brigitte 2009 harmadik negyedében 720 ezer példányt adott el a lapból, ez visszaesést jelent az előző időszak 757 ezer példányához képest. Ez, valamint a reklámpiac válsága újításra kényszeríti a sajtót.
    
Egyelőre kérdéses, a hirdetők és a divatvilág alkotói hogyan reagálnak a Brigitte "stílustörésére". A divat- és fotósvilágban laikusnak számító hölgyekkel való közös munka valószínűleg hosszabb időt és energiát igényel majd. Lebert szerint azonban hamar megtérülő befektetésről van szó.
    
A laikus hölgyek fotózása semmi esetre sem jelent spórolást, hiszen képeik a lapban közel azonos honorárium fejében jelennek majd meg, 
    
A Brigittében tehát a jövőben csak a nemzetközi kifutókat bemutató fotókon lesznek láthatóak túlságosan vékony modellek. Bár a nemzetközi divathetek is egyre gyakrabban üzennek hadat a csontsovány divatbabáknak: tavaly például a berlini divathéten négy nagy szervezet jelentette ki, hogy nem alkalmaz sovány lányokat sem a divatbemutatókon, sem a reklámfotókon. Madridban pedig kizártak egy lányt a bemutatóról, mivel kórosan soványnak találták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!