Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A hangversenytermi operajátszás magyarországi gyakorlatát ismertette a modern operajátszásról Pekingben megrendezett nemzetközi tanácskozáson Káel Csaba, a Művészetek Palotájának vezérigazgatója. "Többen nagy tetszéssel érdeklődtek a nálunk alkalmazott megoldás iránt" - mondta Káel.
"A négy éve átadott hatalmas, 2,1 négyzetkilométer alapterületű pekingi kulturális komplexum, a nemzeti előadó-művészeti központ (NCPA) évente rendez nemzetközi fórumot azért, hogy minél előbb bekapcsolódjon a nemzetközi vérkeringésbe. Az Egyesült Államok mellett csak Magyarország küldött több intézményből résztvevőket, a Müpa mellett a Magyar Állami Operaház is képviseltette magát" - mondta Káel Csaba, a Művészetek Palotája vezérigazgatója.
A világ legnagyobb operaházainak, valamint a Müpához hasonló intézményeknek a képviselői voltak jelen a tanácskozáson. Az egyik kerekasztal-beszélgetés témavezetésére Káel Csabát kérték föl. Ezek a szekcióülések a világszerte aktuális kérdéseket vetik föl, ő a klasszikus operák mai előadásmódjának a Müpában kifejlesztett gyakorlatát ismertette az érdeklődőkkel, akik között ott voltak a müncheni Bajor Állami Operaház, a Bécsi Állami Operaház, a New York-i Metropolitan Opera, a Seattle-i Operaház vezető személyiségei is.
"Többen nagy tetszéssel érdeklődtek a nálunk alkalmazott megoldás iránt, amelyet néha félig szcenírozottnak, máskor minimálisan szcenírozottnak szoktunk nevezni, a Budapesti Wagner-napokra inkább a minimalizmus jellemző. De játszottuk a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem színpadán például Donizetti A szerelmi bájital, Puccini Pillangókisasszony, Purcell A tündérkirálynő és Bartók A kékszakállú herceg vára című operáját - különféle zenetörténeti korból és stílusból való műveket" - mondta Káel Csaba.
A hangversenytermi operajátszás azért nagy kihívás az előadások létrehozói számára, mert a zenei élmény a kifinomult akusztika miatt teljesen új dimenziót ad az alkotásoknak - tette hozzá. Másutt is játszanak nem színházi körülmények között (inkább koncertszerűen) operákat, de nehezen tudják elképzelni, mit lehet a pódiumon hozzáadni a megszólaltatáshoz - mondta Káel.
"A prezentációm után többen odajöttek hozzám, és elmondták, mennyire érdekesnek tartják azt módot, ahogy a Müpa közelít a művekhez. Kínában ez különösen izgalmas kérdés, hiszen az elmúlt fél évtizedben vidéken legalább 10 Müpa-méretű vagy nagyobb koncertpalota épült, és ezek nincsenek feltöltve tartalommal. Tág lehetőség mutatkozik az együttműködésre" - mondta Káel Csaba.
A Müpa vezetője hasonló érdeklődést tapasztalt a pekingi fórumot megelőzően a Nemzetközi Előadó-művészeti Társaság (ISPA) Szöulban rendezett éves kongresszusán is. Az olasz menedzserek erősen megrohamozták a térséget, Dél-Koreát és Kínát is. Mindkét helyen a vendéglátók azt értékelték, hogy a Müpa vezérigazgatója koprodukciókat javasolt, megszólította ezen országok intézményeit, és nem csupán az üzleti haszon megszerzésére törekedett.
Káel Csaba felkereste Sanghajt is, az ottani partnerrel a közelgő, 2013-as Verdi-évfordulóval kapcsolatban bontakozik ki egy rangos közös produkció tető alá hozása.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.