szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A svéd szoprán, Nina Stemme érdemelte ki az év énekese címet az Opernwelt című német folyóirat kritikusaitól. Az év karmestere Christian Thielemmann, az év operaháza pedig a kölni lett.

A szakmai folyóirat 50 nemzetközi operakritikus véleménye alapján nevezte meg idén is az év énekesét, felfedezettjét, előadását, rendezőjét, karmesterét és operaházát. Az utóbbi döntés nem kis vihart kavart, mert a Kölni Operaház okozta a "legtöbb bosszúságot" is az elmúlt évadban. Az intézmény pénzügyi válsága, valamint a várossal való konfliktusai miatt lemondott Uwe Eric Laufenberg intendáns, jelenleg helyettese, Birgit Meyer irányítja az együttest. 

A versenytárs, a Stuttgarti Opera sem maradt elismerés nélkül, a legjobb kórusteljesítményt már második alkalommal itt tapasztalták a szavazók. Jossi Wieler intendáns a legjobb rendező, Sergio Morabito pedig a legjobb dramaturg címet kapta az év legjobb előadásáért, Bellini Az alvajáró című operájáért. Női főszereplőjét, Ana Durlovskit az legjobb fiatal énekesének tartják a kritikusok.  

Christian Thielemann a Salzburgi Ünnepi Játékokon vezényelt Richard Strauss mű, Az árnyék nélküli asszonyért érdemelte ki az év karmestere címet, az év zenekara a Kent Nagano vezette Bajor Állami Zenekar lett. A legjobb jelmezeket Christian Schmidt tervezte a berlini Komische Operben Janácek Ravasz rókácskájához. Dmitrij Csernyakov a Mese a láthatatlan Kityezs városáról amszterdami és a Ruszlán és Ludmilla moszkvai nagyszínházi színreviteléért érdemelte ki a legjobb díszlettervező címet.  

Az év újrafelfedezésének a drezdai Semperoper produkcióját Jaromir Weinberger Schwanda, a dudás című népoperáját választották az operakritikusok Axel Koehler rendezésében. Az év premierje Manfred Trojahn Oresztésze, az amszterdami Holland Opera ősbemutatója lett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!