Az Aftershock, magyarul Utórengés című hollywoodi horrorthrillerben alig jut vér Osvártra.
LA
A 18-as karikánál elmerengtem: vajon Osvárt Andrea szexelni fog? Elképzelhetetlen! És még az első necces jelenetnél sem jöttem rá, hogy szó sem lesz itt entyem-pentyemről. A leszakadni készülő chilei siklóban gyógyszere után kutató főszereplő – a mi Andreánk – láttán kezd gyanússá válni, hogy ez nem is a forgatókönyv része, csak Osvártnak is nehéz volt végigcsinálnia egy ilyen filmet anélkül, hogy benyugtatózta volna magát. Nicolas Lopez horrorthrillerét nem mindenki tudta végignézni a sajtóvetítésen, de lehet, hogy csak ők is felkészületlenül érkeztek a moziba. Pedig könnyű lett volna utánajárni, az IMDb-n például 4,9-es értékeléssel szerepel, és nem öt pont a maximum.
A filmben felvonultatják, és végletekig pörgetik az utóbbi évek megtörtént katasztrófáit: összedől benne egy diszkó, jön a cunami, fellázadnak a rabok, és minden nőt megerőszakolnak, és még az egymással fajtalankodó apácák és papok meggyilkolt csecsemői is kísértenek. A természet és a humán gonoszság összeesküvéseit Osvárt majdnem túléli, de legalábbis az egész film alatt demonstrálja különállását: rajta kívül mindenki másnak kilátszik a feneke, hosszabb a haja, de véresebb is. Érthetetlen módon még a magyaráságát is megtartja a forgatókönyv, ahhoz képest, hogy a húgát játszó lány maga Pocahontas. És nem csak a családi kötelékek sántítnak a gyomorforgató moziban, ami Tarantinóra hajaz, de olyan messze van tőle, mint – sajnos ezek után megint bebizonyosodottt – a magyar színésznők a nemzetközi sikerprodukcióktól.
A Fidesz meg akarja mutatni, hogy a pártnak van valós társadalmi bázisa, szavazói önbizalmát növelné a digitális honfoglalással – mondja a politológus. De kiket céloz meg Dopeman podcastjával? És ad majd interjút független médiának is?
Megválna romániai gázüzletágától a német Eon, de egyelőre nem tud, mert a politika hirtelen beleszól az üzleti szándékokba. Mi állhat a háttérben? – ennek járt utána a Frankfurter Allgemeine Zeitung.