szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Akik szerint a debreceni rock trió reklámzenekarrá változott, csak irigykednek, az újságírók zöme pedig a Tankcsapda megbuktatásán fáradozik - Lukácsék enyhén fröcsögő interjúban hirdették a magyar rocksztárok igéjét.

A Lángoló Gitárokon megjelent interjú tanúsága szerint a kultikus zenekar tagjai dacosan szomorkodnak az őket ért médiatámadások miatt. Az ország elsőszámú rock-nagyköveteiként a Tankcsapda tagjai úgy érzik, indokolatlanul sok, nemegyszer alaptalan kritikát kapnak és meggyőződésük, hogy az egyetemes sajtóorgánumok elbulvárosodása is csak egy merénylet az általuk képviselt rock zene ellen.

Annyira jó, már fáj

"A rendszerváltás utáni nagy szólásszabadságban menő lett fikázni a jó dolgokat. A Tankcsapdát is sikk ócsárolni." - vélekedett a formáció dobosa, Fejes Tamás, aki osztja az alapító Lukács László azon véleményét, miszerint sokan csak azért támadják a zenekart, mert túl sikeresek a mainstream közegben.

"Legtöbben szidták, hogy csak a szar diszkót nyomják, a rockzene meg nem megy, amikor meg oda kerültünk, akkor meg sokszor ugyan az a pár hülye azt kezdte el szajkózni, hogy eladtuk magunkat. Erre csak azt tudom mondani, hogy kapjátok be a f*szomat." - fogalmazott kifinomult eleganciával Lukács.

Fejesnek amúgy megvan a saját elmélete a Tankcsapdáról megjelenő negatív írásokkal kapcsolatban: "A média piaca is szűkül, így ha valakinek nem megy jól az újságja, vagy a weblapja, akkor elkezd köpködni arra, aki eredményes."

"A gond az, ha egy sajtóorgánumnak olyan a jellege, hogy a vélt vagy valós hibákat keresi és kiemeli. Ebben az esetben az orgánum nem építi a műfajt, csak annak a pár embernek okoz örömet, aki hasonló attitűddel bír és otthon arra veri ki, ha olvas valami hülye, nyakatekert álentellektüel hasonlatot egy lemezkritikában." - folytatta zenésztársa gondolatmenetét a Tankcsapda frontembere.

Fazekas István

Lehetne rosszabb is

A legtöbb cikk a Tankcsapda egzisztenciális felemelkedését firtatja, mely valóban szinte példa nélküli a hazai könnyűzenei berkekben. Az interjúból az is kiderül, a zenekar tagjai kifejezetten büszkék a reklámszakma béli sikereikre, bár tisztában voltak az azokkal járó kockázatokkal.

"Amikor a Soproni reklámba belementünk, nem éltünk álomvilágban, hogy ezt majd mindenki tapsikolva fogadja. Nagyon jól tudtuk, hogy lesz majd olyan, akinél ez kib*ssza a biztosítékot, mert egy ilyen világban, országban élünk, nagy az irigység." - nyilatkozott Sidlovics Gábor gitáros.

Arra, hogy a helyzet rosszabb is lehetne, Lukács világított rá: "Hányszor látsz minket főzőműsorban, jégen táncolós műsorban, meg a f*sz tudja még miben? Nem sorolom fel az összeset, de rengeteg megkeresés van, amit elutasítunk."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!