szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A filmek és a szakmai programok iránt is nagy az érdeklődés a miskolci nemzetközi filmfesztiválon, gyakorlatilag minden vetítés teltházzal megy – mondta Bíró Tibor, a Jameson CineFest fesztiváligazgatója.

Az idei, tíznapos fesztivál két újdonsága, a Made in Holland és a DunaDOCK is sikerrel zárult, így valószínűleg a Magyarországon kevésbé ismert nemzeti filmművészetet bemutató, valamint a dokumentumfilmeket és rendezőiket középpontba állító programsorozat a fesztivál palettáján marad.

Bíró Tibor szerint az ingyenes fesztiválra az egész országból érkeznek érdeklődők. Emellett rekordszámú, hatszáz fölötti az akkreditált szakmai vendégek, alkotók, filmkritikusok és más szakmai érdeklődők száma.

Felidézte, hogy Miskolcon rendezték meg 1938-ban az első nemzeti filmhetet, a hatvanas évektől a rendszerváltozásig pedig itt tartották a Magyar Rövidfilm és Televíziós Fesztivált. Ezt a hagyományt akarták feléleszteni 2004-ben az első CineFesttel úgy, hogy a kezdetektől a fiatal filmesek nemzetközi seregszemléjének szánták azt. A tízéves fejlődést jól mutatja, hogy mára többen azt latolgatják, Karlovy Varyban vagy itt tartsák-e meg a filmjük nemzetközi premierjét – jegyezte meg.

Bíró Tibor kiemelte: a fesztivál elismertsége abban is megmutatkozik, hogy a lehetőségekhez mérten megkapja azt a támogatást, amire szüksége van. Az állam, a szakmai szervezetek és a városi önkormányzat mellett az Európai Unió médiaprogramja is támogatja a fesztivált, és ezt a magyarországi filmes rendezvények közül egyedül a CineFest mondhatja el magáról – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!