Ismét rekordot döntött Glastonbury

Idén a tavalyinál is 13 perccel gyorsabban fogyott el az összes jegy a nagy presztízsű angol zenei fesztiválra.

  • unknown unknown
Ismét rekordot döntött Glastonbury

Glastonbury talán a világ legfontosabb könnyűzenei rendezvénye - hogy ki mikor játszik ott, az a zenekarok és előadók helyét jelzi a virtuális könnyűzenei tőzsdén, hogy kik a főfellépők, éves téma a nemzetközi popkulturális közbeszédben. Ennek megfelelően a fesztiválbelépőket általában rekordgyorsasággal vásárolják fel a zenerajongók

Idén sem volt ez másképp: a brit idő szerint tegnap reggel kilenckor piacra dobott 120.000 tikettet egy óra huszonhét perc alatt kapkodták szét a vásárlók (15.000 speciális jegy már október 3-án gazdára lelt). A fesztiváltulajdonos Michael Eavis – aki saját somerseti földjén a hetvenes évek legeleje óta rendezi meg a fesztivál, csupán néhány évente tart szünetet, hogy rekultiválja a talajt -, nemrég elmondta, hogy több mint egymillió ember regisztrált előzetesen a fesztivál jegyvásárló rendszerébe. Az alapító és lánya, a fesztivál ügyvezető szervezője, Emily a Facebookon hozták nyilvánosságra a hírt.

Az, hogy kik lesznek az idei Glasto főfellépői, még nem hozták nyilvánosságra, bár – ahogy a hvg.hu arról korábban már beszámolt – Michael Eavis már tudja, kik teszik fel a 2014. június 27-e és 29-e között megrendezésre kerülő eseményre a koronát. Az előzetes spekulációk szerint leginkább a legendás, újra turnézó angol-amerikai Fleetwood Macről és az idei nyár slágerét, valamint az év egyik kulcslemezét szállító francia Daft Punkról lehet szó.

„A jövő évi fellépők már többé-kevésbé a helyükön vannak.” – nyilatkozta Eavis főszervező, aki hozzátette, nem sok olyan zenekar van, amely még nem lépett fel a Glastón, és ezek közül három olyat cserkészett be, melyek saját személyes kívánságlistáján is szerepelnek.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.