Mundruczó Kornél terápiáról, szégyenről, kedélyességről

A művészet mindig az egyénnel kommunikál, soha nem az egésszel – állítja a HVG-nek adott interjúban Mundruczó Kornél, az új filmjén dolgozó rendező, aki szerint hangulatában a Fehér Isten tinédzsermozi.

  • HVG HVG
Mundruczó Kornél terápiáról, szégyenről, kedélyességről
HVG Zrt.

„Egy tizenkét éves kislány figuráján keresztül, aki a kutyáját szereti a legjobban a világon, reményeim szerint átélhetően megjelenik az a társadalmi nyomás, amiben hazudnia kell, meg kell feledkeznie legfontosabb gyermeki érzelmeiről. Egyfelől egy tinédzser fejlődéstörténete a film, másfelől egy elveszett kutya története a mai Budapesten.” – mondja a filmrendező, aki arra a kérdésre, hogy a színházi szakma kirekesztette-e, úgy válaszolt: „Inkább egymást rekesztettük ki. Nem nagyon hívtak, miközben én sem kerestem a lehetőségeket. Erősebb volt bennem a vágy, hogy bár jóval mostohább körülmények között, de a saját meggyőződésemből, a barátaimmal készítsünk színházat.”

Mundruczó úgy véli: „A kőszínházak némi ráncfelvarrással, enyhe botoxszal próbálják eltüntetni, hogy nem jelen idejűek. Noha sokszor úgy érzik, valódi kritikai színházat hoznak létre, valójában a művészetet felhasználva és nézőik igényét kiszolgálva pártoskodnak.”

A Mundruczó Kornéllal készült interjút a HVG e heti számában olvashatják.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.