szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Széles hangterjedelme és hangjának karaktere egyaránt alkalmassá teszik Fellegi Balázs operaénekest basszus- és basszbaritonszerepek ihletett tolmácsolására. Ezt most szerda esti Fészek Művészklub-beli koncertjén bizonyítja.

Az énekművész, aki otthonos a klezmer műfajában és hosszú ideje nagy sikerrel énekli franciául Jacques Brel dalait is, ezúttal Mozart 1787-ben Bécsben született „Mikor elhagylak” kezdetű basszus hangra komponált koncertáriájával indítja a programot, amelyben Darius perzsa király búcsúzik leányától. Szintén bécsi Brahms soron következő, Max Klingernek ajánlott és 1896-ban megjelentetett Négy komoly ének című kései dalciklusa. A dalokat a zeneszerző eredetileg basszusra és zongorára írta, de később többször lemezre vette Dietrich Fischer-Dieskau baritonista és 1951-ben Hans Hotter basszbariton is, utóbbi előadása máig etalonnak számít.

Ezt követően Mozart, Beethoven, Csajkovszkij, illetve Wagner operáiból ad elő Fellegi. A Varázsfuvolából Sarastro E-dúr, az Anyeginből Gremin s a Fidelióból Pizarro áriáját énekli, majd Wagner két főhősét jeleníti meg. A bolygó hollandiból a címszereplő monológját, A walkürből pedig Wotan búcsúját szólaltatja meg. Zongorán közreműködik Nagy Márta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!