No Woman, No Cry: Bob Marley dalaiért pereskednek Londonban

Bob Marley 13 dalának, köztük a No Woman, No Cry című szám szerzői jogaiért kezdődött bírósági tárgyalás kedden a londoni felső bíróságon. Két rivális zeneműkiadó, a Cayman Music és a Blue Mountain Music bírósági végzéssel akarja rendezni vitáját a jamaikai reggae sztár 1973 ás 1976 között írt dalainak szerzői jogairól. A per tétje több millió dollár.

  • MTI MTI
No Woman, No Cry: Bob Marley dalaiért pereskednek Londonban

Olyan világhírű számok szerzői jogaiért versenyeznek, mint a Crazy Baldhead, a Johnny Was a Natty Dread, a No Woman, No Cry, a Talking Blues vagy a Want More című dalok.

Egy 1992-ben kötött egyezségről vitáznak, amelynek értelmében a néhai reagge sztár dalainak szerzői jogát a Cayman átadta a másik cégnek.

A Cayman Music, amellyel Marley 1973-ban kötött kiadói megállapodást, azt állítja, hogy a 13 dal szerzői joga nem volt az egyezség tárgya. Ezt vitatja a Blue Mountain, amely ma Marley dalainak többségét gondozza.

A Cayman Music ügyvédei a keddi tárgyaláson azzal érveltek: Bob Marley annak idején "csalárdul" másokat nevezett meg a dalok szerzőjeként, hogy megkerülje a velük kötött 1973-as egyezséget.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.