A MET: Live in HD című sorozatot Peter Gelb igazgató kezdeményezte, aki azt szerette volna, hogy az opera a tömegeknek is elérhető legyen. A 2103-14-es szezonban már tíz operát közvetítettek műholdas kapcsolaton hatvanhat ország kétezer mozijába, színházába, köztük nyolcszáz amerikaiba.
A közvetítések bevételei a legutóbbi szezonban 60 millió dollárra rúgtak, ezt a színházak, mozik tulajdonosai megfelezték a Metropolitan Operával.
"Optimisták vagyunk, reméljük, hogy rendezik a nézetkülönbségeket", hatalmas lyuk keletkezik a költségvetésben, ha felfüggesztik a munkát a színházban – idézte a Hollywood Reporter John Rubeyt, a Met és az amerikai színházak közötti adásközvetítő cég, a Fathom Events igazgatóját.
Az 2014-15-ös évad első HD előadását október 11-ére tervezik. Egyelőre nem tudni, mi lesz, ha a bérvita miatt később kezdik az évadot vagy esetleg elhalasztják.
A bértárgyalásokat egy hétre felfüggesztette az operaház vezetősége a szakszervezetekkel, hogy egy független elemző megvizsgálja a Met pénzügyi helyzetét. Ebbe a Met vezetői és a szakszervezetek a szövetségi közvetítő kérésére egyeztek bele, akinek azért kérték a segítségét, hogy közös nevezőre jussanak a munkaszerződésekről folyó tárgyalásokon. Ha elmarad a megegyezés, az az intézmény leállásához, elbocsátásokhoz vezetne.
A MET alkalmazottainak szerződése július 31-én járt le. Az intézmény vezetősége úgy akarja 16-17 százalékkal csökkenteni a költségeit, hogy az új szerződésekben változtatnának a munkarend és a juttatások rendszerén is. Ha ez megvalósul, a szakszervezeti tagok egy része - számításaik szerint - akár 30 százalékkal kevesebb bért és juttatást kapnak az új évadtól.
Az intézmény 326 millió dolláros éves költségvetésében 2,8 millió dollár hiány van.