szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy színpadra felugró, táncoló, magáról szelfit készítő férfi zavarta meg Fischer Ádám és az Orchestra of the Age of Enlightenment angol zenekar koncertjét a londoni Royal Albert Hallban.

Fischer Ádám és az Orchestra of the Age of Enlightenment legutóbbi koncertjére sokáig a páratlanul előadott Bramhs-szimfónia és Dvorak 9. (Újvilág) szimfóniájának újragondolt előadása miatt fognak sokan emlékezni, valamint a szelfizés miatt is.

A szimfónia záró tétele idején egy férfi berohant az előadóterembe, felugrott a színpadra, és lefilmezte, ahogyan a zenekar előtt táncol, majd boldogan engedte, hogy a biztonsági személyzet levonszolja a színpadról – írta csütörtökön a The Guardian, amely szerint Fischer Ádám mindössze egy elképedt pillantást vetett a betolakodóra.

A zenészek figyelmen kívül hagyták a rendbontót, és folytatták a darabot, amelyet aztán a nézők vastapssal jutalmaztak – olvasható a cikkben.

A The Guardian kritikusa izgalmas, energikus karmesterként méltatta Fischer Ádámot, aki a nosztalgiázással szakítva alaposan újragondolta a szimfóniát. Az előadást a kezdettől a végéig dráma és feszültség hatotta át, frissen hangzó és újragondolt volt a lap szerint. Brahms Hegedűversenyét Viktoria Mullova adta elő. Előadása jól ismert és nagyszerű, méltóságteljes, de részletesen kidolgozott.

Fischer Ádámnak kiváló érzéke van a mű nagyságához és mélységéhez, és a zenekar kifogástalanul játszott. A műsort Smetana Az eladott menyasszony című operájának nyitánya nyitotta, amely precíz és szenzációs volt – írta a The Guardian kritikusa.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!