szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az uniós forrásból támogatott Scope50 projekt sikersztorinak bizonyult Magyarországon. Az ötven filmrajongó szavazatai és vitája nyomán a Berlinalén is díjazott, norvég Out of Nature kerül moziforgalmazásba a magyarhangya segítségével.

Mint ahogy arról már egy bővebb anyagunkban beszámoltunk, az Európai Uniós program keretében meghirdetett Scope50 az európai szerzői filmek népszerűsítésének támogatására 50 olyan filmrajongót keresett, akik szívesen kipróbálnák magukat a filmek népszerűsítésében, és akik közösségépítésben is aktívan közreműködnének.

Az öt résztvevő országban (Anglia, Ausztria, Csehország, Lengyelország és Magyarország) 10-10 filmet értékeltek a résztvevők egy zártkörű online filmfesztivál zsűrijeként, majd kiválasztották a szerintük legjobbat, pontosabban azt, amit a legszívesebben mérettetnének meg normál moziforgalmazásban.

A magyarhangya vezette kísérlet annyiban volt más a többi országban futó projektektől, hogy Budapesten az ötven fős ScopeKözönség kezdettől fogva részt vett a filmek elemzésében, értékelésében. Tízből három filmet közös vetítésen elemeztek forgalmazási szempontból, de a véleménykülönbségek a zárt Facebook-csoportban fordultak igazán parázs vitába.

A Scope50 arra vállalkozott, hogy feltérképezze a kapcsolatot az eladatlan európai filmek és a célközönségük között egy olyan megváltozott digitális környezetben, amelynek hatékony kiaknázására még nem születtek sikeres fenntartható modellek.

A ScopeKözönség bölcsességről és körültekintésről tett tanúbizonyságot, amikor a három legjobb film közül végül a legfrissebbet és a legkönnyebben terjeszthetőt választotta győztesnek tegnap este, a Jelen bisztróban tartott díjátadón. A nyertes a norvég Ole Giæver Out of Nature című komédiája lett, mely egy családapa hétvégi elvonulását mutatja be zavarba ejtően őszinte belső monológjainak tükrében.

A főhős, Martin szeretne megfelelni a felnőtt férfi ideálnak, de lélekben még mindig gyerek. A film az idei Berlinálén is nagy sikerrel szerepelt és elnyerte az Europa Cinemas-díjat. A film népszerítésére kitalált, a plakátképet megelevenítő flashmob, melynek során sapkás, felül felöltözött, de pucér alsótestű férfiak futottak Berlin utcáin, bejárta a világsajtót.

scope50

Az Out Of Nature hazai bemutatóját 2015 tavaszára tervezik, és a Scope50 tagok által közösen kitalált és elfogadott kampánnyal fogják bemutatni. A Scope50 projekt jövőre újraindul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!