A H&M új metálos kollekciója mögött minden idők egyik legfurább divatkampánya állhat. A legújabb információk szerint a svéd ruhagyártó vagy egy underground kiadó a kampány kedvéért újraírta a metálzene történetét, és bandákat kreált a semmiből.
hvg.hu
A H&M divatcéget azzal vádolják, hogy új ruhadarabjait kitalált, neonáci metálbandákkal promózza. Korábban már megjelentek a cég boltjaiban a Slayer vagy a Metallica feliratos pólók, de a legutóbbi kollekción a cég elfelejtett, legendás metálbandák (pl.: LA/NY, Mortus, Motmros, The One, Grey) logóit helyezték el a ruhadarabokon. Legalábbis így promózta be a kollekciót egy underground metállal foglalkozó kiadó, a Strong Scene Productions.
hm.com
Nem is lett volna ezzel semmi baj, ha néhány elszántabb rajongó nem kezd el az említett bandák után kutakodni. Mivel a zenekarok honlapjai, Myspace- vagy rajongói oldalai csak az elmúlt hetekben bukkantak fel, és még a legelszántabb underground metál ismerők sem tudtak felidézni semmit az említett zenekaroktól, egyre inkább felerősödött az elmélet, hogy a H&M soha nem létező bandák logóit helyezte el a termékein – írja a FACT zenei portál. Az pedig már csak tetézte a sztorit, hogy az említett bandák kapcsolatba hozhatóak a nemzetiszocialista metálmozgalommal és a neonáci szimbolikával.
A H&M vezetői későbbre ígértek tájékoztatást az ügyben, míg a Strong Scene Productions egyre furább bejegyzéseket tesz ki a Facebookra, az egyikben például tagadják, hogy kiadók lennének és a Monty Pythonhoz hasonlítják magukat. Egyelőre tehát nagyon úgy fest,vagy a H&M marketingosztálya, vagy egy unatkozó troll áll az egész kampány mögött.
Év végén élesedne az unió erdőirtás ellen fellépő kereskedelmi rendelete, ami a világ két kedvenc barna babján túl még további öt termékcsoport behozatalát szabályozná. Sokak szerint a hatályba lépést halasztani kellene, vagy inkább hagyni az egészet a fenébe.
A zenészek nem küldhetik azt az üzenetet, hogy nem érdekli őket, mi történik az országban, ahol játszanak – ezzel magyarázta Schiff András, hogy nem lép fel az Egyesült Államokban.