szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A H&M új metálos kollekciója mögött minden idők egyik legfurább divatkampánya állhat. A legújabb információk szerint a svéd ruhagyártó vagy egy underground kiadó a kampány kedvéért újraírta a metálzene történetét, és bandákat kreált a semmiből.

A H&M divatcéget azzal vádolják, hogy új ruhadarabjait kitalált, neonáci metálbandákkal promózza. Korábban már megjelentek a cég boltjaiban a Slayer vagy a Metallica feliratos pólók, de a legutóbbi kollekción a cég elfelejtett, legendás metálbandák (pl.: LA/NY, Mortus, Motmros, The One, Grey) logóit helyezték el a ruhadarabokon. Legalábbis így promózta be a kollekciót egy underground metállal foglalkozó kiadó, a Strong Scene Productions.

hm.com

Nem is lett volna ezzel semmi baj, ha néhány elszántabb rajongó nem kezd el az említett bandák után kutakodni. Mivel a zenekarok honlapjai, Myspace- vagy rajongói oldalai csak az elmúlt hetekben bukkantak fel, és még a legelszántabb underground metál ismerők sem tudtak felidézni semmit az említett zenekaroktól, egyre inkább felerősödött az elmélet, hogy a H&M soha nem létező bandák logóit helyezte el a termékein – írja a FACT zenei portál. Az pedig már csak tetézte a sztorit, hogy az említett bandák kapcsolatba hozhatóak a nemzetiszocialista metálmozgalommal és a neonáci szimbolikával.

A H&M vezetői későbbre ígértek  tájékoztatást az ügyben, míg a Strong Scene Productions egyre furább bejegyzéseket tesz ki a Facebookra, az egyikben például tagadják, hogy kiadók lennének és a Monty Pythonhoz hasonlítják magukat. Egyelőre tehát nagyon úgy fest,vagy a H&M marketingosztálya, vagy egy unatkozó troll áll az egész kampány mögött.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!