szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem egészen két hónap alatt 332 ezerről 151 ezerre csökkent a Híradó nézettsége, az elveszett nézők pedig nem jelennek meg a Duna TV-s híradónál többletként. A Duna sikerműsorai azonban jól teljesítenek, és elviszik a hátukon az átalakított közszolgálati médiát.

Két hónap alatt 332 ezerről 151 ezerre csökkent az M1 fél 8-as Híradójának átlagos nézettsége a felnőttek körében – írta a Nol.

A lap szerint az MTVA sikersztoriként igyekszik eladni a közmédia átalakítását, de a nézettségi adatok ezt nemigen támasztják alá. A siófoki Media Hungary konferencián Szabó László Zsolt, az MTVA vezérigazgatója arról beszélt, hogy az átszervezés óta nőtt a közszolgálati csatornák nézettsége, különösen a 15-59-es korosztályban. Utóbbi valójában egy nem bevett kategória a nézettségi elemzéseknél.

MTI / Honéczy Barnabás

A legnagyobb vesztes a korábbi húzóműsor, a Híradó, amelynek ugyan folyamatosan csökkent a nézettsége a Fidesz-kormányok éveiben, de az utóbbi két hónapban különösen nagyot esett. Februárban és március elején több mint 300 ezren voltak kíváncsiak a hírműsorra, a március 15-i héten is maradt a nézettség. Ám három héttel később már csak 187 ezren, május közepén pedig már csak 151 ezren követték a hírműsort. Az elveszett nézők pedig nem jelennek meg a Duna TV-s híradó nézőiként többletként. A két fő kereskedelmi csatorna híradóit 600-700 ezren nézik.

A Duna TV átpozicionálása ugyanakkor valóban sikert hoz az MTVA-nak. A korábbi 3 helyett május helyett már 7 százalék fölötti közönségarányt tud felmutatni a csatorna: többen nézik, mint az M1-et a váltás előtt! Bár a Kossuthkifli megbukott, a korábbi sikerműsorok – a Kékfény, a Magyarország, szeretlek!, a Szálka és a Forma-1 – meghozzák a várt eredményt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!