„Rendőrségből sem csinálunk kettőt”

Az MMA önjelölt módon ízlést, szemléletet, tartalmat akar meghatározni. Ami akkor is ellentmondana a kultúrafejlődésnek, ha a szervezetük tematikája nem volna torz és ijesztő a számomra – jelentette ki Enyedi Ildikó a HVG-nek.

  • hvg.hu hvg.hu
„Rendőrségből sem csinálunk kettőt”

A rendezőt az új, Testről és lélekről című filmje apropóján kérdezte a lap. A Berlinalén debütáló alkotása és Enyedi Ildikó egyéb filmtervei mellett arról is szó esik az interjúban, miért vetette ki a Magyar Művészeti Akadémia legjobb magyar filmeket felsoroló listájából Az én XX. századomat.

Enyedi úgy véli, a kultúrát békén kell hagyni, hogy saját maga épüljön. „Én azért fizetek adót, hogy legyen például rendőrség, közvilágítás – tök jó lenne, ha működnének a kórházak is –, és kis részben azért, hogy legyen magyar kultúra. Irodalom, zene, film, képzőművészet: mindaz, amit egy tízmilliós ország piaci alapon képtelen kitermelni.”

Ezek a művészi produktumok – folytatja a rendező - nemcsak a jelenhez szólnak, hanem a jövőből visszanézve ezek fogják meghatározni, hogy kik is voltunk.

„Az MMA mindannyiunk erre szánt adóját politikai alapon, ízlésdiktatúrát alkalmazva kezeli, miközben ott van az MTA kebelén belül a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia. Rendőrségből sem csinálunk kettőt.”

A teljes interjút az e heti HVG-ben olvashatjuk.

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?