Forradalmasíthatja a zeneipart a francia sztárzenekar
A CD-t, pólót, és mindenféle zenekari relikviákat, illetve mütyürkéket árusító pultokat is utolérheti az automatizáció. A zenebiznisz átalakulása folyamatban.
hvg.hu
Amióta a klasszikus lemezipar már nem úgy néz ki, mint húsz, vagy akár tíz évvel ezelőtt, szinte már közhelynek számít, hogy az előadók és zenekarok – és a 360 fokos modellben utazó kiadók/menedzsmentek – legkomolyabb bevételi forrásait a turnék és a turnékon árusított ajándéktárgyak, azaz merchandise-termékek jelentik.
Ezeket a cuccokat, pólókat és bögréket, lemezeket, sapkákat és mindenféle egyéb mütyüröket általában a zenekarral utazó személyzet, vagy a koncerthelyszínen bérelt munkaerő árusítja a fellépések helyszínén – legyen szó kis klubról, nagy sportcsarnokról, esetleg stadionról vagy fesztiválról.
Ebbe a rendszerbe hozhat újdonságot a Ti Amo című új nagylemezével jelentkező francia Phoenix együttes, mely koncertkörútjára merchandise-automatát fejlesztett ki, amit turnéjuk nyitó állomásán, Miamiban már be is mutattak a közönségnek.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.