szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A CD-t, pólót, és mindenféle zenekari relikviákat, illetve mütyürkéket árusító pultokat is utolérheti az automatizáció. A zenebiznisz átalakulása folyamatban.

Amióta a klasszikus lemezipar már nem úgy néz ki, mint húsz, vagy akár tíz évvel ezelőtt, szinte már közhelynek számít, hogy az előadók és zenekarok – és a 360 fokos modellben utazó kiadók/menedzsmentek – legkomolyabb bevételi forrásait a turnék és a turnékon árusított ajándéktárgyak, azaz merchandise-termékek jelentik.

Ezeket a cuccokat, pólókat és bögréket, lemezeket, sapkákat és mindenféle egyéb mütyüröket általában a zenekarral utazó személyzet, vagy a koncerthelyszínen bérelt munkaerő árusítja a fellépések helyszínén – legyen szó kis klubról, nagy sportcsarnokról, esetleg stadionról vagy fesztiválról.

Ebbe a rendszerbe hozhat újdonságot a Ti Amo című új nagylemezével jelentkező francia Phoenix együttes, mely koncertkörútjára merchandise-automatát fejlesztett ki, amit turnéjuk nyitó állomásán, Miamiban már be is mutattak a közönségnek.

Így néz ki a szerkezet működés közben:

TONIGHT IN MIAMI AND WITH US ON TOUR: THE PHOENIX VENDING MACHINE. #supermercatophoenix

Phoenix (@wearephoenix) által megosztott bejegyzés,

Ez pedig a Phoenix új lemezének előzetes dala:

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!