szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A CD-t, pólót, és mindenféle zenekari relikviákat, illetve mütyürkéket árusító pultokat is utolérheti az automatizáció. A zenebiznisz átalakulása folyamatban.

Amióta a klasszikus lemezipar már nem úgy néz ki, mint húsz, vagy akár tíz évvel ezelőtt, szinte már közhelynek számít, hogy az előadók és zenekarok – és a 360 fokos modellben utazó kiadók/menedzsmentek – legkomolyabb bevételi forrásait a turnék és a turnékon árusított ajándéktárgyak, azaz merchandise-termékek jelentik.

Ezeket a cuccokat, pólókat és bögréket, lemezeket, sapkákat és mindenféle egyéb mütyüröket általában a zenekarral utazó személyzet, vagy a koncerthelyszínen bérelt munkaerő árusítja a fellépések helyszínén – legyen szó kis klubról, nagy sportcsarnokról, esetleg stadionról vagy fesztiválról.

Ebbe a rendszerbe hozhat újdonságot a Ti Amo című új nagylemezével jelentkező francia Phoenix együttes, mely koncertkörútjára merchandise-automatát fejlesztett ki, amit turnéjuk nyitó állomásán, Miamiban már be is mutattak a közönségnek.

Így néz ki a szerkezet működés közben:

TONIGHT IN MIAMI AND WITH US ON TOUR: THE PHOENIX VENDING MACHINE. #supermercatophoenix

Phoenix (@wearephoenix) által megosztott bejegyzés,

Ez pedig a Phoenix új lemezének előzetes dala:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!