szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hetvenes évek japán mozimagazinja, egy 1963'as Paris Match, bakelit, molino vagy éppen egy századeleji fotó egy-egy képbe sűrítve – kollázskiállítás nyílt a Medence Szalonban.

"A mai világra reagáló, nagyon élő, szarkasztikus és egyszerre erotikus képek ezek" – mondta Kovács Andrea/Kurszán munkáiról a #SZODÉ című kiállítás megnyitóján Susanna Lakner kollázsművész. A Medence Csoport kiállítóterében néhány nappal ezelőtt megnyílt tárlat analóg és digitális kollázsokból, plakátokból és a képeket kiegészítő szövegekből áll össze. 

Kovács Andrea 15 évig újságíró-szerkesztőjeként dolgozott, korábban lapunk munkatársa volt, és 2 és fél évvel ezelőtt kezdett el kollázsokat készíteni, illusztrálta a wmn.hu cikkeit, készített kollázst a Magyar Helsinki Bizottság családegyesítő kampányához, és reklámkampányhoz is.

"A leggyakoribb kérdés, amit kapok, hogy miről szól a kép, miért van rajta egy adott figura, elem, és mire gondoltam, amikor készült. Egyikre sincs válasz. Minden kép arról szól, amit a befogadóban, a saját szűrőin keresztül elindít – az egyiknek a szex, a másiknak a vallás jut eszébe ugyanarról a kollázsról" – mondja arról, hogy a rendhagyó megnyitón négy barátja, ismerőse beszélt arról, nekik egy-egy kiválasztott kép milyen történetet idéz fel, indít el. Akik elengedték a fantáziájukat: Folk György, az EUrológus alapítója és Civil Liberties Union for Europe főszerkesztője, Neizer Anita, a Kreatív kiadójának tartalomfejlesztési vezetője, a hvg.hu korábbi főszerkesztője, Susanna Lakner, kollázsművész és Bánki Attila, a Vermis digitális ügynökség tulajdonosa.

A kiállítás november 30-ig látogatható, ezt követően pedig, a tervek szerint egy tematikus workshop is követi majd a Medence csoporttal együttműködésben, a 16 Akciónap a nők elleni erőszak megszüntetésért című nemzetközi kampánysorozat részeként.

Kovács Andrea/Kurszán
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!