Bicsérdi Ádám
Bicsérdi Ádám
Tetszett a cikk?

Kimagaslóan jól nyitott Antal Nimród filmje a magyar mozikban, majdnem 66 ezren nézték meg A Viszkist a premiert követő napokban. Ezzel a rendszerváltást követő egyik legsikeresebben nyitó magyar mozivá vált a film.

A premiert követő hétvégén 65 773-an nézték meg A Viszkist, derült ki a Filmforgalmazók Egyesületének adataiból. Ez kifejezetten jó eredménynek számít a magyar mozikat tekintve, hiszen a később is remek eredményeket elérő Kincsem 72 ezer nézővel nyitott, míg a Pappa Piára 70 ezren voltak kíváncsiak a premiert követő napokban. Fontos adalék azonban, hogy a klasszikus csütörtöki premier helyett a Kincsemet szerdai napon, a Pappa Piát kedden mutatták be, így ezekbe az eredményekbe pluszvetítések is beleszámítottak. A Viszkist így inkább a Kincsemmel érdemes összevetni, hiszen előbbi forgalmazója is úgy döntött, hogy egy nappal előrehozza a premiert.

Ha pedig azt nézzük, hány teremben vetítették a két filmet, akkor úgy tűnik, nagyon hasonlóan szerepel a Kincsem és A Viszkis: előbbi ugyanis 77 teremben, utóbbi 68 teremben futott a premiert követő napokban.

A Kincsem végül kb. 452 ezer nézőig jutott, erre az eredményre A Viszkisnek is megvan minden esélye, igaz, a Kincsemnek nem jelentett konkurenciát egy Star Wars-premier, hiszen alaposan megcsappanhat A Viszkis nézőtábora a december közepén érkező Az utolsó Jedik miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Fekete Milán Kult

Antal Nimród: Nem volt célom az olcsó, a gyáva, a könnyű út

2003-ban megrendezte a modern magyar filmgyártás egyik legfontosabb alkotását, majd Amerikában forgatott négyet: elhagyott szobákról, pénzszállítókról, ragadozókról és metalzenészekről. Nemrég visszatért, és az elmúlt 25 év talán legfelkapottabb magyarországi bűnügyi sztorijáról készített izgalmas, pergős akciómozit. Antal Nimróddal a Viszkis bemutatójának alkalmából beszélgettünk.

Bicsérdi Ádám Kult

A Viszkis menti meg idén a magyar közönségfilmek becsületét

Az Ambrus Attila történetét fiktív elemekkel bemutató filmben az a jó, hogy jókor gyorsít és lassít: az adrenalintól túlfűtött autós üldözések és rablások feszesek, a líraibb, az egyéni drámának megágyazó részek pedig indokoltan visznek el talán a vártnál több játékidőt. Antal Nimródról eddig is tudtuk, hogy jó rendező, de A Viszkissel amerikai munkáinak tanulságait is ügyesen hasznosítja. Ezzel pedig A Viszkis lett az a film, amely az idei nagy költségvetésű hazai produkciók közül igazán komolyan vette a magyar nézőket.