szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy sanghaji műgyűjtő azonnal beleszeretett egy festménybe, ami laikus szemmel nézve nem több egy fehérre mázolt vászonnál. Ő viszont meglátta benne az értéket, és nem sajnált érte sok pénzt kiadni.

Thomas Yamamoto üzletember csupán egy fényképet látott egy Mary Corse nevű amerikai művész alkotásáról, de azonnal beleszeretett a festménybe, és még mielőtt élőben is szemügyre vehette volna, megvásárolta a képet. Ezt követően Sanghajban gépre szállt, és New York felé vette az irányt, hogy az amerikai metropolisz legnagyobb modern és kortárs művészeti vásárán, az Armory Show-n, közelről is láthassa a műalkotást.

A műalkotást, ami nem más, mint egy fehérre festett vászon.

Yamamoto 350 ezer dollárt, azaz 88 és félmillió forintot pengetett ki érte. A 69 éves férfi feleségével együtt hét évvel ezelőtt ismerkedett meg a műgyűjtés fortélyaival, és ahogy a Bloombergnek nyilatkozta: általában csak foglalót tesznek le egy kinézett alkotásra, amit majd csak azután vesznek meg, hogy élőben is látták. Most azért tettek kivételt, mert féltek, hogy elviszik előlük a jó fogást.


A műgyűjtő szerint nagyon pörög most a művészeti piac, főként az ázsiaiak körében, akik folyamatosan nyomják fel az árakat. Most kezd kibontakozni egy trend, hogy a jó szimatú gyűjtők kevésbé ismert művészekre figyelnek, akik pedig többségében nők. Így történhetett meg, hogy Yamamoto a 72 éves Mary Corse munkáira figyelt fel. A nő ötven éve ugyanabban a félreeső stúdiójában dolgozik, mondhatni, hogy sikeres férfi kortársai – mint James Turrell és Robert Irwin – árnyékában. A művészeti piac mostanában figyelt fel rá, a hatvanas évek óta festő nőnek most júniusban lesz az első szóló kiállítása New Yorkban. Ilyen képeket készít:
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!