szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Médiatanács a lelkiismeretes "házmester" bejelentése alapján meg is vizsgálta a Disney+ műsorát, és úgy döntött, azt nem lett volna szabad 12 évnél fiatalabbaknak látniuk.

Így mossa össze a kormány a pedofíliát a homoszexualitással
Dagad a botrány az LMBTQ-embereket támadó módosító törvény miatt: a pedofília-ellenes jogszabály összemossa a nemi identitást a pedofíliával. Korlátozza a nemváltoztatás vagy homoszexualitás megjelenítését és népszerűsítését, továbbá tilos ilyen reklámokat elérhetővé tenni a 18 év alattiaknak.
Friss cikkek a témában

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa nézői bejelentés alapján megvizsgálta a Disney+ streamingszolgáltatón elérhető Baymax! című animációs sorozat egyik epizódját. A műsorrésznek az volt az égbekiáltó bűne a feljelentő szerint, hogy a sorozat főszereplője, egy robot arra bátorítja az egyik fiú szereplőt, hogy hívjon el randevúra egy másik fiút.

A hatóság vizsgálata meg is állapította, hogy a szolgáltató által 9+ életkori kategóriába sorolt műsorszámot a magyar szabályozás értelmében a 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel lehetett volna csak sugározni. Mivel azonban a magyar nyelven is elérhető Disney+ Hollandiában bejegyzett társaság, a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, így a testület továbbítja az ellenőrzés eredményét az illetékes társhatóság, a Commissariaat voor de Media (CvdM) részére – áll az NMHH közleményében.

Nem ez az első eset a közelmúltból, hogy hasonló ügyben kongatja meg a vészharangot a Médiatanács: nemrég szintén a holland hatóságokhoz fordultak, miután nézői bejelentések alapján megvizsgálták a Netflix Jurassic World: Krétakori tábor című animációs sorozat egyik epizódját, amelyben két lány szerelmet vall egymásnak, és csókot is váltanak. Akkor is kimondták: ez „káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére”.

Ugyanebben a közleményében azt is bejelentette az NMHH, hogy bújtatott reklámért bírságot szabtak ki az ATV több műsorára. Az ATV Hazahúzó című műsorának egyik májusi adásában a riporter egy kistermelővel beszélgetett. A riport mindvégig egy reklámfelület előtt zajlott, amelyen látható volt a vállalkozás teljes elérhetősége. A közvetítés során elhangzott a termékek értékesítési helye is. Bár a műsor célja a hazai turizmus népszerűsítése, „az ennyire részletes ajánlás, többletinformáció már burkolt reklámnak minősül, ami egyértelműen jogsértő” – írták.

Szabálytalannak bizonyult továbbá a Start+ Egészségügyi Percek rovatának két műsorrésze és a Pro Car című műsorszám egyik adása is. A hatóság vizsgálata alapján olyan részletességgel ábrázolták a műsort támogató termékeket és cégeket, ami „már túllép a műsortámogatási és termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok keretein”, emellett a médiaszolgáltató egy alkalommal még a termékmegjelenítés tényéről sem tájékoztatta a nézőket – tették hozzá.

A jogsértések miatt a hatóság két esetben bírságot szabott ki, két esetben pedig figyelmeztette a médiaszolgáltatót.

Még több Kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!