szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Steve Jobs nem lelkesedett túlzottan az ajánlatért.

Nemsokára a boltokba került a U2 frontemberének, Bonónak az önéletrajzi könyve, amelyből a hétvégén a The Guardian közölt részleteket. A zenész ebben többek közt az elhíresült 2004-es iPod reklámjuk létrejöttének körülményeit is felemlegette.

Az Apple-lel való együttműködés azért is számított meglepő húzásnak, mivel a U2 korábban még egyszer sem engedélyezte, hogy a zenéjét kereskedelmi célokra használják fel. Az együttes ennek ellenére maga kérte, hogy szerepelhessen a szóban forgó reklámban, és amikor Steve Jobs jelezte, hogy nincs akkora költségvetésük, amelyből meg tudnák fizetni a U2-t, a zenekar menedzsere „egy szimbolikus mennyiségű” Apple-részvényt kért fizetség gyanánt.

Steve Jobs ebbe nem volt hajlandó belemenni, később azonban mégis megszületett a megállapodás, amelynek a reklámszereplésen kívül egy limitált kiadású, a bandatagok aláírásával ellátott piros-fekete U2-s iPod is a részét képezte.

Bono szerint a zenelejátszó azért is örvendett nagy népszerűségnek, mert „nem fehér volt”, mint a korábbi Apple termékek, a reklámszerződés pedig hozzásegítette őket ahhoz, hogy egy fiatalabb közönségréteget is elérjenek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!