Kísérleti internetes ügyfélfogadás 12 okmányirodában

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Szeptembertől 12 okmányirodában kísérleti jelleggel bevezetik az úgynevezett internetes ügyfélfogadást - jelentette be Lamperth Mónika belügyminiszter pénteken.

A belügyminiszter szerint az év végére országossá bővítik ezt a lehetőséget, és néhány hónapon belül minden okmányirodában mód lesz az egységes telefonos időpont-egyeztetésre is. A minisztérium tájékoztató anyaga szerint legkésőbb a jövő év első felében bankkártyával is lehet fizetni az irodákban.
Urbán György, a Belügyminisztérium központi hivatalának vezetője elmondta: az internetes ügyintézés kezdetben arra szolgál majd, hogy a kérelmező - adatainak megadásával - előzetesen jelezze, milyen okmányra tart igényt, és időpontot kapjon a programban részt vevő irodáktól. A mozgáskorlátozottak parkolási engedélyt is igényelhetnek a világhálón keresztül.
Telefonos időpont-egyeztetésre már néhány helyen lehetőség nyílt az országban, ezek az okmányirodák saját kezdeményezésre indították ezt a szolgáltatást - közölte Urbán György. A minisztérium tárgyalásokat kezdett a Matávval arról, hogy a tudakozón keresztül jelentkezhessenek be az ügyfelek. (MTI)