Kerry: egymillió dollár spanyol nyelvű reklámra

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Az amerikai elnökválasztások történetében példátlan összeget, egymillió dollárt költ John Kerry, a véglegesítésre váró demokrata párti elnökjelölt spanyol nyelvű kampányreklámra.

Kerry tizenegy államban sugárzandó 30 másodperces, Becsület című tévé- és rádióreklámjában a spanyol nyelvű narrátor azt bizonygatja, hogy a demokrata párti jelölt több mint húsz éve védi a munkásembereket.



Egy júniusi közvélemény-kutatás szerint a lakosság 5,7 százalékát kitevő spanyol ajkúak 57 százaléka támogatja Kerryt, és 38 százaléka Busht. A 2000. évi választásokon a spanyol ajkúak csaknem kétharmada szavazott Al Gore demokrata párti jelöltre, mégis Bush a "hispániaiak" által a mindenkori republikánus párti jelöltre adott szavazatok rekordjával győzött a választáson, 35 százalékuknak a szavazatát szerezte meg.



A mostani elnöknek viszont sokkal gyengébb a támogatottsága a feketék körében. (2000-ben Gore kilencszer annyi fekete szavazatát szerezte meg, mint Bush.) Kerry most szeretné megismételni ezt a fölényt. Csütörtökön kampánybeszédet tart az amerikai feketék legrégibb érdekszervezetének (NAACP) képviselői előtt, hétfőn pedig bírálta Busht amiatt, hogy ő viszont nem hajlandó találkozni a szervezet képviselőivel. Bush arra hivatkozva utasította el ezt a lehetőséget, hogy az NAACP vezetői sértő megjegyzéseket tettek rá. (MTI)