Tetszett a cikk?

A Szabadság híd és a Margit híd után a Petőfi híd felújítása a legsürgetőbb, ez most Budapest legrosszabb állapotú Duna-hídja.

A Petőfi hidat a második világháború utáni újjáépítését követően mindössze egyszer, 1980-ban újították fel teljes körűen.
Stiller Ákos
1996-ban a Nagykörút felújításakor csak a villamosvágányokat és a kocsipálya burkolatát építették át, de a pályaszint alatti acélszerkezetet nem újították fel, és nem volt korrózióvédelem sem, így a bevonat már 30 éves.
Stiller Ákos
Almássy Kornél közölte: a Petőfi híd és különösen a vágányzóna víztelenítési rendszere tönkrement, a hídfőkben lévő helyiségek átáztak, a híd acélszerkezetén, a pályaszint alatt jelentős korróziós károsodások láthatók.
Stiller Ákos
Hajléktalanok főznek a Petőfi híd alatt.
Stiller Ákos
Mivel a Petőfi híd bevonatainak és szigeteléseinek az élettartama elérte, sőt egyes esetekben már kétszeresen is meghaladta a várható élettartamot, azokat mielőbb fel kell újítani. A híd védelme már annyira a végét járja, hogy az már a tartószerkezetek élettartamára is hatással van.
Stiller Ákos
Stiller Ákos
Stiller Ákos
A járdakonzolokra épített 12 cm vastag vasbeton járdalemez szintén komoly korróziós károkat szenvedett, különösen a kábelaknák környezetében.
Stiller Ákos
Stiller Ákos
Stiller Ákos
Stiller Ákos
Stiller Ákos