Hétfőn hajnalban indultak az első vonatok a Nyugati pályaudvartól a Ferihegyi repülőtérig. Az alig több, mint húszperces út vasúton 300 forintba kerül, kivéve ha az utas diák, nyugdíjas vagy egyéb kedvezményre jogosult. A menetidő állítólag nem rövidebb, az útiköltség pedig nem kevesebb, mintha a reptéri buszra szállnánk, de a vonat a belvárosból indul, ráadásul a közlekedési dugóban töltött percek is levonhatók az utazással töltött időből.
A ferihegyi megálló ünnepélyes átadása után hétfőn hajnali 3/4 négykor megindult a menetrendszerinti vasúti közlekedés a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér 1-es terminálja között. A reptérre állítólag vonattal sem érünk ki gyorsabban, mint busszal, de kétségtelen előnye a MÁV járatának, hogy Budapest belvárosából indul.
Az új megállónál a 250 méter hosszú újonnan épített peronról lifttel ellátott fedett gyalogos felüljárón közelíthető meg Ferihegy 1 repülőtér épülete. Az áthelyezett Szemere-telep megállónál 30 percenként állnak meg a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon közlekedő vonatok, amelyek felújított másodosztályú kocsikból állnak. Szeptembertől pedig IC-vonatokra is szállhatnak a reptérre igyekvők. Aki azonban a Ferihegy 2-re szeretne eljutni, annak érdemesebb a buszt választani (vagy legalábbis átszállni), mert addig már nem megy el az új vonat.
A BKV, értelemszerűen a busz mellett érvel, tájékoztatásuk szerint a Kőbánya-Kispest végállomástól induló 200-as busz 20 perc alatt teszi meg a 9 megállót a 2-es terminálig és 12 perc alatt ér a Ferihegy 1-re. Héfőtől mindössze 10-12 percet kell várni a buszra, s a jegy ráadásul 70 forinttal olcsóbb (230 forint), mintha vonatra szállnánk. Aki pedig Pestszentimréről mindul, annak célszerű az új 35-ös buszt választania, ez ugyanis mindössze 7 perc alatt jut el Ferihegy 2-ig, persze ez az állomás igen messze van a belvárostól.
Reptérre menet választhatjuk még az Airport Minibus szolgáltatását fejenként 2000 forintért, vagy akár taxiba is foghatunk kétszerennyiért, de mindkét esetben számolnunk kell azzal, hogy csúcsforgalomban akár egy óráig is tarthat az út.
Az új közlekedési lehetőségre egyébként égető szükség volt, mivel évről-évre folyamatosan nő a repülőtér forgalma. A repülőtereken egy év alatttöbb mint 8 millió utas fordul meg, a forgalom 30 százalékát bonyolítja az egyes terminál – tájékoztatott korábban Szollár Domokos, a Budapest Airport (BA) Rt. kommunikációs osztályának munkatársa. Ferihegy 1 évi 2,4 millió utasa szinte kivétel nélkül a diszkont légitársaságok ügyfelei közül kerül ki, így a többség számára nyílván nem mindegy, hogy a 4 ezer forintos taxi-díjszabás helyett olcsóbban jusson be a városba, illetve ki a repülőtérre.
Az elmúlt egy évben négy határidő is szóba került a Ferihegy 1 terminált a Nyugati pályaudvarral összekötő vasút átadásával kapcsolatban. Először tavaly őszről, majd december 10-ről, aztán 2007 tavaszáról volt szó. A létesítmény átadásának csúszását azzal magyarázta Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. szóvivője, hogy az eredeti elképzelésekhez képest vadonatúj terveket kellett készíteni, mivel a repülőtéri megállóhely létesítését összekötötték a Budapest-Vecsés szakasz felújításával.
Újabb fapados landol Ferihegyen