Trump és Putyin bezárkóztak, megkezdődött az alaszkai tárgyalás
A két vezető mellett két-két ember vesz részt a stábjukból a találkozón.
Több mint tízéves kihagyás után ismét Magyarországon gyártják a helyi piacra szánt Pepsi üdítőitalokat. A Szentkirályi Magyarország és a Mattoni 1873 közös beruházásában megvalósított, 11 milliárd forintos gyárprojekt nemcsak jelentős ipari és gazdasági mérföldkő a Dél-Alföld életében, hanem jóvátétel is a nemzeti büszkeségünknek.
A Pepsi kacskaringós története hazánkban még a hidegháború idején, 1971-ben kezdődött, amikor a Fővárosi Ásványvíz és Jégipari Vállalat elsőként palackozta az amerikai italgyártó termékeit Magyarországon. Az üdítőital a Vasfüggönyön át beszivárgó Nyugat és a szabadság szimbólumává vált, és hamar a fogyasztók kedvence lett. Ennek is köszönhetően a gyártás és értékesítés az 1980-as évekre elérte az évi 80 millió palackot. A rendszerváltás után a Pepsi már globális márkaként, modern marketinggel erősítette jelenlétét, ám 2014-ben a magyarországi gyártást mégis leállították.
Az elmúlt évtized során ez a külföldi gyártás logisztikai és környezetterhelési kihívások elé állította a magyar piacot. A nemrég átadott beruházás azonban alapjaiban változtatja meg a helyzetet: 2025 júniusában átadták azt a korszerű szentkirályi üzemet, amely a termékek döntő többségét ismét helyben állítja elő. Az új gyáregység azonnali jótékony hatást gyakorol a térségre, új munkahelyeket teremt, jelentős lökést adva a helyi gazdaságnak.
Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke a beruházás kapcsán így vallott üzleti filozófiájáról: „Számomra a vállalkozás valódi szenvedély. A cégépítés, az új értékek létrehozása minden nap lelkesít; ebből nem tudok, és nem is akarok kilépni. Az üzleti világban bizony néha mindent fel kell tenni egy lapra, ugyanakkor ez az izgalom az, ami igazán hajt engem is. A jutalom pedig olyan, mint ez a nap, amikor bejelenthetjük: hazatért a Pepsi gyártása”
Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója szintén kiemelte a beruházás gazdasági és fenntarthatósági jelentőségét: „Magyarország iránti elkötelezettségünk az elmúlt tíz évben folyamatos volt, ami jelentős beruházásokban öltött testet. Eddig mintegy 40 millió eurót fektettünk be az országban. Korszerűsítettük technológiáinkat, bővítettük gyártási kapacitásainkat, és ambiciózus fenntarthatósági célokat értünk el. Magyarország vonzó célpont a külföldi befektetők számára, a Pepsi-termékek hazai gyártása pedig jól példázza, hogy a magyar ipar képes világszínvonalon teljesíteni.”
Gazdasági jelentősége mellett az új üzem stratégiai fontosságú a környezettudatos és fenntartható működés terén is. A beruházásnak köszönhetően évente mintegy 1,5 millió kamionkilométerrel kevesebbet kell közúton szállítani, jelentősen csökkentve ezzel a logisztikai költségeket és a károsanyag-kibocsátást is. Ráadásul az új gyártósorok már energiahatékonyan tudnak újrahasznosított nyersanyagot tartalmazó, úgynevezett rPET palackokat gyártani. Ezzel zárul a körforgásos gazdaság köre, hiszen a betéti díjas rendszerben összegyűjtött PET palackokból újra PET palackok – és bennük Pepsi üdítők – lesznek. Ez, valamint a kiépített víztisztító és szennyvízkezelő rendszerek garantálják, hogy a termelés minél kisebb ökológiai lábnyommal működjön.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)
A két vezető mellett két-két ember vesz részt a stábjukból a találkozón.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.