Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című orvosi folyóirat legutóbbi számában közzétett metaelemzésbe bevont 14 eredeti tanulmány közül tucatnyi az Egyesült Államokban készült, egy Kanadában, egy pedig Dél-Afrikában.
"Egyértelmű bizonyítékát találtuk a fizikai aktivitás és az iskolai teljesítmény közötti pozitív kapcsolatnak" - hangsúlyozta a HealthDay című ismeretterjesztő portálnak Amika Singh kutatásvezető. Az eredeti tanulmányokba 50 és 12 000 közötti létszámban vontak be 6-18 éves korú iskolásokat.
A kutatók rámutattak, hogy a mozgás javítja az agy vér- és oxigénellátását, ami közrejátszhat abban, hogy a nagyobb aktivitású gyerekek tanulási teljesítménye javul. Az aktivitás hormonokon keresztül segít a felgyülemlett feszültség levezetésében, javítja a hangulatot, gyorsítja az új idegsejtek kialakulását és növeli a szinapszisok rugalmasságát.