![](https://img.hvg.hu/Img/d687bb3a-509a-49ca-b43e-cbc038e76e5b/4b948d3d-2820-4244-9faf-663b3b98f08c.jpg)
Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című orvosi folyóirat legutóbbi számában közzétett metaelemzésbe bevont 14 eredeti tanulmány közül tucatnyi az Egyesült Államokban készült, egy Kanadában, egy pedig Dél-Afrikában.
"Egyértelmű bizonyítékát találtuk a fizikai aktivitás és az iskolai teljesítmény közötti pozitív kapcsolatnak" - hangsúlyozta a HealthDay című ismeretterjesztő portálnak Amika Singh kutatásvezető. Az eredeti tanulmányokba 50 és 12 000 közötti létszámban vontak be 6-18 éves korú iskolásokat.
A kutatók rámutattak, hogy a mozgás javítja az agy vér- és oxigénellátását, ami közrejátszhat abban, hogy a nagyobb aktivitású gyerekek tanulási teljesítménye javul. Az aktivitás hormonokon keresztül segít a felgyülemlett feszültség levezetésében, javítja a hangulatot, gyorsítja az új idegsejtek kialakulását és növeli a szinapszisok rugalmasságát.