Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db1cc670-89bd-4f18-93b1-7655eba08fd3","c_author":"Székács Linda","category":"360","description":"A különböző gyümölcsöket és zöldségeket, vízcseppet ábrázoló hangulatjelek, vagyis emojik egyfajta kódként is működnek a közösségi médiában. Arra szolgálnak, hogy megtévesszék a szexuális tartalmak szűrését igen ellentmondásosan végző algoritmust. Mi az algospeak, mit jelent a cseresznye, kikre van a legrosszabb hatással a hibásan működő prüdéria, és mit szól mindehhez a szexuálpszichológus és a kommunikációs szakember?","shortLead":"A különböző gyümölcsöket és zöldségeket, vízcseppet ábrázoló hangulatjelek, vagyis emojik egyfajta kódként is működnek...","id":"20250517_szexrol-beszelgetni-TikTokon-padlizsan-cseresznye-jelentese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1cc670-89bd-4f18-93b1-7655eba08fd3.jpg","index":0,"item":"37d7fe38-6246-414d-bd52-c54c590cb288","keywords":null,"link":"/360/20250517_szexrol-beszelgetni-TikTokon-padlizsan-cseresznye-jelentese","timestamp":"2025. május. 17. 16:30","title":"A Seggs vajon mi? Így butította le a szexről való beszédet a TikTok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dbbb41f-ee21-419a-b4ba-fde4ba0dd33e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter szerint a hatóságoknak hivatalból vizsgálatot kellene indítaniuk Orbán Viktor ellen, miután a miniszterelnök kedden arra utalgatott, hogy a Tisza Párt összejátszik az ukrán titkosszolgálattal.","shortLead":"Magyar Péter szerint a hatóságoknak hivatalból vizsgálatot kellene indítaniuk Orbán Viktor ellen, miután...","id":"20250517_magyar-peter-orban-viktor-felszolitas-vizsgalat-hivatali-visszaeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dbbb41f-ee21-419a-b4ba-fde4ba0dd33e.jpg","index":0,"item":"f988d5a8-1cdd-478f-a119-f6512e10f8b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_magyar-peter-orban-viktor-felszolitas-vizsgalat-hivatali-visszaeles","timestamp":"2025. május. 17. 16:08","title":"Magyar Péter: Felszólítom a bűnüldöző szerveket, hogy haladéktalanul indítsanak vizsgálatot O. Viktor Mihály ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a12acd3f-1651-4111-9277-81cff583db6d","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"A pénzmosás elleni szabályok kiforgatásával revolverez a kormány mindenkit, aki közélettel foglalkozik; elkészült az új MNB-törvény tervezete; Magyarországra hozzák a BYD európai központját. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"A pénzmosás elleni szabályok kiforgatásával revolverez a kormány mindenkit, aki közélettel foglalkozik; elkészült az új...","id":"20250518_Es-akkor-szuverenitasvedelem-mnb-byd-akku-jarvany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a12acd3f-1651-4111-9277-81cff583db6d.jpg","index":0,"item":"c72faaf5-55d9-437b-ade9-477be8ce184e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250518_Es-akkor-szuverenitasvedelem-mnb-byd-akku-jarvany-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 07:00","title":"És akkor a Mikulás, a nyuszi és a fogtündér sem hozhat ajándékot külföldről a szuverén magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És Tóth Gabiban, Stohl Andrásban és Elon Muskban? A kedvenc híreik között válogatva boncolgatta ezeket a kérdéseket a Duma Aktuál csapata, így került szóba az is, hogy mire kell vigyázni Fejes Tamás, a Tankcsapda dobosának boltjában, vagy miért kell tűzálló nadrág a rovarmegfigyeléshez? ","shortLead":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És...","id":"20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f.jpg","index":0,"item":"0a596888-18da-490c-8ac1-72b10a383aa4","keywords":null,"link":"/360/20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"„Elképesztőt villantott a börzsönyi vadmacska”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Világszerte egyre többet adnak el plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos kocsikból.","shortLead":"Világszerte egyre többet adnak el plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos kocsikból.","id":"20250519_folytatodik-a-konnektoros-autok-eloretorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b.jpg","index":0,"item":"bb11a83e-0c52-4c95-8f96-f4e866d51598","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_folytatodik-a-konnektoros-autok-eloretorese","timestamp":"2025. május. 19. 07:21","title":"Folytatódik a konnektoros autók előretörése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ac4557-f5a8-4713-b744-aca2b2dc6866","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"A MÁV több olyan bérlakást is kiürített a budapesti Keled úton, amely a hivatalos szakértői vélemény szerint lakhatásra alkalmatlanná vált. A HVG információi szerint költöznie kellett egy háromgyerekes családnak is, de miután nem kaptak semmilyen kompenzációt – pénzt vagy lakhatási alternatívát –, így lényegében az utcára kerültek. A vasúttársaságnál azt közölték, hogy mindenben a törvények szerint jártak el, az érintett lakóknak pedig akkor is ajánlottak valamilyen segítséget, ha jogcím nélkül tartózkodtak az ingatlanban. Ennél valamivel többet ígért a MÁV, amikor a tervezett Mini-Dubaj projekt érdekében kellett kiüríteni rákosrendezői ingatlanokat. A tapasztalatok alapján három gyerekkel még albérletet is nehéz találni Magyarországon.","shortLead":"A MÁV több olyan bérlakást is kiürített a budapesti Keled úton, amely a hivatalos szakértői vélemény szerint lakhatásra...","id":"20250519_Csaladbarat-kormany-Kompenzacio-nelkul-kerult-az-utcara-egy-haromgyerekes-csalad-az-allami-MAV-berlakasabol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ac4557-f5a8-4713-b744-aca2b2dc6866.jpg","index":0,"item":"cefadb1e-82f5-426f-b687-87ddc1d89c9c","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Csaladbarat-kormany-Kompenzacio-nelkul-kerult-az-utcara-egy-haromgyerekes-csalad-az-allami-MAV-berlakasabol","timestamp":"2025. május. 19. 07:09","title":"Családvédelem a hétköznapokban: az utcára került egy háromgyerekes család a MÁV bérlakásából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sem a dedikált egészségügyi bérkorrekció, sem az állami kórházak felújítására szánt pénz nem szerepel a 2026-os büdzséről szóló törvénytervezetben – írja a Népszava.","shortLead":"Sem a dedikált egészségügyi bérkorrekció, sem az állami kórházak felújítására szánt pénz nem szerepel a 2026-os...","id":"20250519_Nyoma-sincs-egeszsegugyieknek-szant-beremelesnek-a-jovo-evi-budzseben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b.jpg","index":0,"item":"a108e4f9-0143-49d0-b74a-11fb6fd19fcb","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Nyoma-sincs-egeszsegugyieknek-szant-beremelesnek-a-jovo-evi-budzseben","timestamp":"2025. május. 19. 08:16","title":"Nyoma sincs az egészségügyiseknek szánt béremelésnek a jövő évi büdzsében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","shortLead":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","id":"20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a.jpg","index":0,"item":"4527079a-a562-40c0-8c56-49c0bbe034a9","keywords":null,"link":"/elet/20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","timestamp":"2025. május. 17. 20:00","title":"Lavina temetett maga alá embereket a svájci Alpokban, nagyszabású mentőakciót indítottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fernando Alonso 2008-ban bebizonyította, miért tartják sokan a Forma-1 jelenlegi legjobb pilótájának. A Renault nem volt idén acélosnak nevezhető, a kétszeres világbajnok spanyol ennek ellenére két futamgyőzelmével végül az ötödik helyen végzett. Flavio Briatore csapatfőnök nagyszabású erősítést ígért az új szezonra, hogy kivételes képességű pilótája megint a világbajnoki címért versenyezhessen. Ez nem Alonsón fog múlni, abban biztosak lehetünk.
Teljes név: Fernando Alonso Díaz Állampolgárság: spanyol Született: 1981.07.29., Oviedo, Spanyolország Jelenlegi csapata: Renault Eddigi csapatai: Minardi (2001), Renault (2002 – 2006, első évben tesztpilóta, 2008-tól), McLaren (2007) Rajtszáma: #7 Futamok: 123 (121) Győzelmek száma: 21 Pole pozíciók: 17 Dobogó: 52 Leggyorsabb körök: 11 Eddigi szerzett pontjai: 551 Tavalyi (2008) helyezése: 5. (61 pont)
Heikki Kovalainen első szezonja a McLaren-Mercedesnél sikeresnek volt mondható annak ellenére, hogy 2007 után ismét csak a hetedik helyen végzett. Elfogadta, hogy a csapaton belüli erősorrendben csak a második helyre szorult, de végig megbízhatóan segítette csapatát. Várhatóan a 2009-es szezonban sem a világbajnoki címért fog küzdeni, de az élbolyban végez.
Felipa Massa tavalyi világbajnoki címe egyetlen ponton és pár másodpercen múlt csak, nem csoda, hogy az interlagosi szezonzáró futam dobogójának tetején a könnyeivel küszködött. Megbízható teljesítményt nyújt a Ferrarinál, 2008-ban pedig a csapaton belül teljesen egyenjogúvá vált a favoritnak tartott Kimi Räikkönennel. Massa idén már az egyik fő esélyesként vág neki a szezonnak.
Robert Kubica idén megszerezte várva várt első futamgyőzelmét, majd azonos pontszámmal Kimi Räikkönen mögé szorult a világbajnoki pontversenyben. Szezon elején roppant magabiztos volt ő is és a BMW istálló is, a hajrára azonban elfogyott a lendület. Ennek ellenére Kubicának várhatóan idén is komoly beleszólása lehet a pontversenybe, a dobogóra várható.
A 2008-as szezon a vártaknak megfelelően alakult, a mezőny végén végzett a Force India. Sutil sem villogott, igaz, nem is volt mivel. Idén várhatóan ismét a sereghajtók között küzd majd azért, hogy ne legyen utolsó, bár a motorcserének és az új szabályoknak köszönhetően talán van esélye az előbbre lépésre.
Lewis Hamilton gyakorlatilag első számú pilótává avanzsált a McLarennél Fernando Alonso távozásával. Rászolgált a bizalomra, vezetési stílusán nem nagyon látszik a tapasztalat hiánya. Tavalyi második helye után idén egy drámai zárófutamon szerezte meg a világbajnoki címet, ami további önbizalmat adhat neki - nem mintha ilyen téren problémái lennének. A 2009-es szezon egyik legnagyobb esélyese.
Mint mindenki a Forma-1-ben, ő is gokarttal kezdett, elsősorban azonban nem szülőhazájában, hanem Európában. 2002 óta a Száguldó Cirkusz tagja, teljesítménye vegyes, bár elmondható, hogy sosem volt alatta igazán erős autó. Csapata, a Super Aguri sajnos az első négy futam után pénzügyi nehézségekre hivatkozva kivált a Forma-1 idei küzdelmeiből, így Szato 2008-as idénye befejződött.
A jelenlegi Forma-1-es mezőny nagy öregje, 14 éve versenyzik a legrangosabb autós sorozatban. Pályafutása csúcsa a McLarennél töltött éveire esik, ezt szeretné megismételni jelenlegi csapatánál. Nem a leggyorsabb, viszont a tapasztalatainak köszönhetően az egyik legrutinosabb pilóta. F1-es pályafutása lassan véget ér, de egyelőre biztos tagja az osztrák istállónak, és fontos pontokat szerez majd a csapatnak.
Nelsinho Piquet 2008-ban váratlanul bukkant fel és igazolt a Renaulthoz, hiszen azon kívül, hogy jól cseng a neve, nem sok minden volt mögötte. Legkevésbé Forma-1-es tapasztalat. Az idényt katasztrofálisan kezdte, szóba is került a távozása. A szezon második felében összeszedte magát és bebizonyította, hogy helye van a Száguldó Cirkuszban. Jövőre az autó erősödésével jobb teljesítményt várhatunk tőle.
Giancarlo Fisichella egyik legsikertelenebb éve volt a tavalyi, bár az is igaz, hogy az egyik leggyengébb autó volt alatta. Nem szerzett pontot a 2008-as szezon folyamán, idén talán megnyílik előtte az út, hogy jelezze: ő is a mezőnyben van. Az egyik legrutinosabb pilóta, de a Force Indiánál feltételezhetően már csak levezet.
Nick Heidfeldre idén a szürke eminenciás szerepe jutott a BMW Sauber csapatánál. Csendben tette a dolgát, és 2009-ben négy alkalommal visszhang nélkül behozta a BMW-jét a második, végül pedig a hatodik helyre - megelőzve többek között egy McLarent-Mercedest is. Megbízható, de csendes pilóta, aki várhatóan idén sem fog beszállni a világbajnoki címért folytatott versenybe, de joggal várhatunk tőle néhány meglepő eredményt.
Barrichello jövője sokáig kérdéses volt a 2009-es szezon előtt, hiszen azt se lehetett tudni, a Honda egyáltalán megmenekül-e. Csapatfőnökének, Ross Brawn-nak köszönhetően végül az istálló és a rutinos brazil pilóta is folytathatja Forma-1-es pályafutását. A Brawn GP autói ráadásul kellemes meglepetésként a tesztidőszak egyik leggyorsabbjainak bizonyultak.
Mivel a Honda a 2008-as szezon végén bejelentette távozását a Forma-1-ből, veszélybe került brit pilótájának, Button karrierje is. Miközben Ross Brawn új tulajt keresett, már biztosította a pilótát: ha istálló lesz, ő is marad. Végül éppen a csapatfőnök oldotta meg a gondokat, így Button sorsa egyértelművé vált. A Brawn GP alkalmazottja lett.
2002-ben mutatkozott be a Hungaroringen, majd két évig a BAR (később Honda) csapatánál volt tesztpilóta. Mivel a japán gyári istálló a Super Agurinak is motorbeszállítója, nyomására a kisebbik istálló beültette Davidsont az egyik autójába. Év elején az SA-nál pénzügyi gondok miatt fizetős pilótát akartak a helyére ültetni, de a Honda nyomására megúszta és maradt. Nem sokáig, a csapat négy futam után kiszállt a Forma-1-ből, vele pedig a pilóta is.
Jarno Trulli tavaly ismét bizonyította rátermettségét és vezetői kvalitásait, hiszen amellett, hogy kilencedik helyen végzett a világbajnoki pontversenyben, jó pár futamon megszorongatta a legjobb autókat azzal a Toyotával, amely közepesnek számit ebben a mezőnyben. Idén hasonló teljesítmény várható tőle, rutinja és tehetsége akár egy-két futamon a dobogóra emelheti.
Bár versenyzői előélete impozáns volt, tavaly nagyon eltűnt csapattársa, Sebastian Vettel árnyékában. Sokáig kérdéses volt idei szerződése, de a német pilóta távozása után a Toro Rosso vezetői úgy döntöttek, újabb esélyt adnak Bourdais-nak. Ha idén Buemi is jobb lesz nála, akkor viszont könnyen lehet, hogy karrierje utolsó Forma-1-es idényének fut neki 2009-ben.
Nakadzsima Kazuki első éve észrevétlenül telt el, nem tőle voltak hangosak az újságok. Hozta a kötelezőt, szerzett pár pontot, de sem ő, sem csapattársa nem tudott kibontakozni a Williamsben. A mezőnyben most már egyetlen japánként versenyez tovább, várhatóan az idei évben is a mezőny hátsó részében végez majd.
A német pilóta 2004-ben már lehetősget kapott négy verseny erejéig, utána az amerikai Champ Carban és az európai GP2 sorozatban szerepelt. Előbbiben megkapta az Év Újonca címet 2005-ben, utóbbiban pedig bajnoki címet szerzett 2007-ben. Ekkor már tesztpilótaként dolgozott a BMW-nél, szerződést mégis a Toyotától kapott. Glock nagy küzdő, az évben kimondottan az a célja, hogy csapattársát, Jarno Trullit utolérje.
Kimi Räikkönen friss világbajnokként nagy várakozással nézhetett a 2008-as szezon elé. Ehhez képest a csalódást keltő harmadik helyre fért csak be, még csapattársa, Felipe Massa is megelőzte a világbajnoki pontversenyben. Két szezon között erősen fogadkozott: a rajongók idén már egy új Kimit fognak látni. Sokan őt tartják az idei szezon esélyesének, de ha most sem hozza a tőle elvárt eredményeket, kérdésessé válhat jövője a Ferrarinál.
A Toro Rossónál nehézkesen indult be a karriere, hogy aztán mindennél gyorsabb száguldásba kezdjen. 2008-ban megszerezte első futamgyőzelmét a Toro Rossóval, ezzel pedig olyannyira kivívta a szakma elismerését, hogy sokan Michael Schumacher lehetséges utódjaként kezdték emlegetni a tehetséges fiatal pilótát. Pletykák szerint a Red Bulltól a Ferrarihoz vezet majd az útja.
Mark Webber minden évben megbízható teljesítményt nyújt, de annak ellenére, hogy vitathatatlanul gyors pilóta, pályafutását elkerülték a nagyobb istállók bajnokesélyes versenyautóikkal. Webber így maradt szürke eminenciás, aki néha meglepő dolgokat tud mutatni, mégis mindig a középmezőnyben végez. Nagy valószínűséggel így lesz ez idén is.
Nico Rosberg 2008-as szezonja nem éppen úgy alakult, ahogy tervezte, hiszen a Williams volánjánál nem tudott átlépni saját árnyékán. Hatalmas tehetségként harangozták be, de tavaly jó néhányan eltakarták őt teljesítményükkel. Hűséges maradt ugyan az istállójához, de szinte biztos: ha itt marad, ugyanolyan tehetségként lesz számontartva, mint Jenson Button vagy Mark Webber, akik sosem tudták igazán kamatoztatni tehetségüket.