szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nagyobb technikai szabadságot kapnak jövőre azok a Forma-1-es csapatok, amelyek vállalják, hogy 2010-ben nem költenek többet, mint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Világtanácsa által meghatározott 40 millió font. Emellett új csapatokra és új szabályokra is lehet számítani a következő idényben - áll az FIA csütörtöki közleményében.

Azoknak az istállóknak, amelyek önkéntesen elfogadják, hogy ezt az összeget nem lépik túl, nem kell maximalizálniuk a motorok fordulatszámát, valamint két szezon között bármennyit tesztelhetnek, versenypályán és a szélcsatornában egyaránt.

A 40 millió fontos limitbe nem tartoznak bele a versenyzők fizetései, az esetleges pénzbüntetések, valamint a motorok előállításának költségei.   

A nemzetközi szövetség a 2010-es idényre tizenkettő helyett tizenhárom csapatnak engedélyezi az indulást, így a jelenlegi tíz mellé három gárda csatlakozhat, vagyis akár 26 autó is rajthoz állhat a világbajnoki futamokon.

A költségvetési határ ellenőrzése egy új, az F1-es csapatoktól független, háromfős bizottság feladata lesz, melynek elnökét és két másik tagját az FIA választja meg három évre.

Max Mosley, a nemzetközi szövetség elnöke korábban 30 millió fontos költségvetési korlátot javasolt, melyet azonban a csapatfőnökök keveselltek, mondván, jobb lenne, ha fokozatosan csökkentenék az egy évben maximálisan elkölthető összeget.

A Világtanács arról is határozott, hogy a következő esztendőben már nem lehet tankolni a futamok alatt. Ettől a tilalomtól azt várják, hogy a csapatok kisebb fogyasztású, gazdaságosabb erőforrásokat terveznek, és ez további költségcsökkenést hoz az autósport elitkategóriájában. A jövőben a gumimelegítő paplanok használata is tilos lesz, és azt sem engedik meg, hogy más, melegítésre alkalmas szerkezetet használjanak a csapatok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Kiszállhat a Mercedes is a Forma-1-ből

Korábban már terjengtek hírek/álhírek arról, hogy a Mercedes tulajdonosa, a Daimler cég kiszállna a Forma-1-ből, és ez ügyben már szavazást is tartott. Akkor ezt a pletykát tagadták az illetékesek, most azonban újra ezt rebesgetik a Száguldó Cirkusz berkeiben.

MTI Sport

Az Aston Martin beszállna a Forma-1-be

David Richards, a sportautókat gyártó angol Aston Martin elnöke csütörtökön bejelentette, hogy rajthoz állnának a Forma-1 2010-es idényében, amennyiben életbe lépnek a tervezett költségcsökkentési intézkedések.

hvg.hu Sport

Ésszerű a költekezés a fociban és a Forma-1-ben?

Racionalizációs folyamatot indíthat meg a profi-sportban a pénzügyi válság. Egyes, az elmúlt években a pénzt nem ritkán két kézzel szóró sportvállalatok most arra kényszerülhetnek, hogy visszafogják kiadásaikat és ésszerű költséggazdálkodást folytassanak.