szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Honda-erőforrások kötelezően előírt használata miatt megszünteti a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250 kcm-es kategóriáját jövőre felváltó Moto2-es programját az Aprilia, amellyel Talmácsi Gábor gyári pilótaként november elején kötött szerződést.


Az információt a magyar motoros menedzsmentje sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta. Stefano Favaro, a pilóta menedzsere jelenleg repülőgépen utazik, így csak később lesz elérhető. A gazdasági világválságra való tekintettel az új géposztályban minden motorkerékpárt Honda motorokkal és Dunlop gumikkal kell ellátni, amit az Aprilia hírnevéhez méltatlannak talál.

"Az olasz és európai piacon vezető szerepet betöltő Aprilia csoport szerint értelmetlen, és a cég hírnevét hátrányosan befolyásolja egy olyan versenysorozatban való részvétel, amelyben az összes istálló arra van kényszerítve, hogy egy másik gyár erőforrásait használja" - áll az olasz vállalat keddi közleményében.

A Marca című spanyol sportnapilap internetes kiadása szerint az Aprilia döntése öt Moto2-es versenyzőt érint: Talmácsit, Andrea Iannonét (Speedup Aprilia Team), Mike DiMegliót, Julián Simónt (Aspar Team) és a saját csapattal induló Karel Abrahamot. Nekik új vázat kell találniuk az Aprilia helyett.

Talmácsi menedzsmentje november 7-én jelentette be, hogy a magyar motoros a Speedup Aprilia Team színeiben, gyári pilótaként, a Moto2 kategóriában versenyez 2010-ben. A Moto2-ben 40 versenyző indul majd 600 kcm-es Honda-gépekkel, amelyekhez szabadon választható a váz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!