szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ferrari mérnökei a 2010-es idényre olyan motor létrehozásán fáradoznak, mely a felhasznált üzemanyag szempontjából sokkal hatékonyabb az eddigieknél. A hírek szerint nem is állnak rosszul.


A spanyol Diario AS szerint a maranellóiak folyamatosan a motor és az üzemanyag takarékosabb hatásfokán dolgoznak, így próbálva kiküszöbölni azt a problémát, miszerint jövőre nem lehet újratankolni az autókat verseny közben. Azaz annyi üzemanyaggal kell elindulniuk a pilótáknak, amennyi elég lesz futam végéig. A kerékcsere-kötelezettség ugyanakkor megmaradt.

Az olasz csapat mérnökeinek azonban figyelniük kell, hiszen a motor egy részéhez egyáltalán nem nyúlhatnak, azokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) plombálta le központilag még 2006-ban. Nagyarányú fejlesztést csak 2010-ben végezhetnek majd a motorgyártók, a kiegészítőkön azonban most is változtathatnak, fejleszthetnek. Emiatt egyelőre rejtély, Maranellóban mivel próbálkoznak pontosan a szakemberek.

Felipe Massa, az istálló sérüléséből visszatért brazil pilótája szerdáig körözött Mugellóban a 2007-es Ferrarival, papíron betartva a teszttilalmat. Ugyanakkor pár „újdonságot” is kipróbáltak az AS szerint. „A teszt főleg Massa miatt lett kitalálva, és egyvalami biztos: még gyorsabb, mint magyarországi balesete előtt" – mondta a spanyol lapnak Marc Gené. A Ferrari tesztpilótája elégedett az olasz istálló 2010-es autójával is, mely a 661 kódnevet viseli.

„A szélcsatorna adatai jók, önbizalomra adnak okot, de nem tudjuk, a többiek hol tartanak pontosan. Majd a versenyeken derül ki, meddig jutottunk.” A lap szerint az istállók – különösen a Ferrari – egyre ügyesebben próbálják kijátszani a teszttilalmat, ezért az egész szabályozás csak nevetségessé teszi a szövetséget.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!