szerző:
MTA
Tetszett a cikk?

Három istálló - a Ferrari, a Renault és a Red Bull - hivatalos tiltakozást nyújtott be a Toyota, a Williams és a Brawn GP által használt hátsó légterelők, azaz diffúzorok miatt az idei Forma-1-es szezon nyitófutama, a vasárnapi Ausztrál Nagydíj előtt.


Az óváshoz eredetileg a BMW-Sauber is csatlakozott, ennek a csapatnak a beadványát azonban formai hibákra hivatkozva elutasították. A vitát az robbantotta ki, hogy a Toyota, a Williams és a Brawn GP a többiektől eltérően értelmezte a diffúzorokra vonatkozó műszaki előírásokat, s ezzel a riválisok szerint előnyhöz juthat.

Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ugyanakkor korábban azt mondta: a FIA semmi kivetnivalót sem talált a Toyota és a Williams által alkalmazott megoldásban, amelyek nagyon ügyes találmányok és megfelelnek a 2009-es új szabályoknak.

"Valószínűleg másképpen értelmezzük a szabályokat, és nem látjuk bennük azoknak a megoldásoknak a lehetőségét, amelyeket ez a három csapat használ" - mondta Mario Theissen BMW-főnök, hozzátéve: arra számítanak, hogy a FIA péntekig, az első edzéslehetőségig reagál a beadványokra.

A melbourne-i versenyigazgató, Charlie Whiting egyébként szabályosnak ítélte az érintett három csapat hátsó légterelőit, amelyekkel a szakértők szerint körönként 0,5 másodperccel gyorsabbak lehetnek az autók. Az óvásról a három versenybíró dönt, határozatuk ellen a FIA párizsi fellebbviteli bíróságánál lehet fellebbezni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!